Topic: postat i tråd ?

är jag blind eller finns de ingen info om man har postat i en tråd eller inte ?

i alla fall jag är intreserad av de, ja kommer inte alltid ihåg de och brukar inte "orka" läsa igenom allt igen för att se om ja har skrivit något och i sånna fall eventuellt svara på de.

Re: postat i tråd ?

Nej, det finns inte och jag vet inte om jag vill implementera det heller. Det är en query till för varje enskild tråd i viewforum.php.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: postat i tråd ?

Men kommer det komma något så att man kan se alla inlägg man gjort?

Re: postat i tråd ?

hm, synd, för jag gillar den funktionen smile

Re: postat i tråd ?

cjep wrote:

Men kommer det komma något så att man kan se alla inlägg man gjort?

Det finns. Gå till din profil och klicka på "Show posts by this user" uppe i höger hörn.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

6 (edited by cjep 2002-06-19 17:45)

Re: postat i tråd ?

Kennel wrote:

cjep wrote:

Men kommer det komma något så att man kan se alla inlägg man gjort?

Det finns. Gå till din profil och klicka på "Show posts by this user" uppe i höger hörn.

Aaaa, nu såg jag det. Hade ett fönster i vägen.

7

Re: postat i tråd ?

Kennel wrote:

Nej, det finns inte och jag vet inte om jag vill implementera det heller. Det är en query till för varje enskild tråd i viewforum.php.

Snälla Kennel! Den är faktiskt väldigt användbar att ha. Gör åtminstone så att man kan ställa in det i sin profil.

Re: postat i tråd ?

Om jag gör det så gör jag så att admin kan sätta på eller av det.

Hur skulle det se ut då? Tänk inte ens på en liten ikon :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

9

Re: postat i tråd ?

Kanske att rubriken studsar fram och tillbaka, med hjälp av marquee-taggen. haha. skojjade bara... smile

Men en understrukning kanske? eller kanske en annan färg.

Re: postat i tråd ?

cykel wrote:

Kanske att rubriken studsar fram och tillbaka, med hjälp av marquee-taggen. haha. skojjade bara... :)

Hahaha! Ja, eller varför inte det gamla Netskräp-arvet <blink>? :-)

cykel wrote:

Men en understrukning kanske? eller kanske en annan färg.

Ja, kanske det. Ska tänka på det.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

11

Re: postat i tråd ?

Tycker du ska ha en liten pil framför ämnet, eller att du bara "boldar" det...

Jasså?

Re: postat i tråd ?

thrawn wrote:

Tycker du ska ha en liten pil framför ämnet, eller att du bara "boldar" det...

Om du menar pol som i en liten bild (gif) av en pil, så nej, jag vill inte ha mer bilder.

Bolda det gör jag redan med trådar som innehåller nya inlägg.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

13

Re: postat i tråd ?

Gör en mörkare alt. ljusare färg över cellen.

14

Re: postat i tråd ?

Kennel wrote:

thrawn wrote:

Tycker du ska ha en liten pil framför ämnet, eller att du bara "boldar" det...

Om du menar pol som i en liten bild (gif) av en pil, så nej, jag vill inte ha mer bilder.

Bolda det gör jag redan med trådar som innehåller nya inlägg.

hmm, borde väl gå med webdings? tyvärr så är väl inte det standard?

Jasså?

15 (edited by cjep 2002-06-20 18:01)

Re: postat i tråd ?

cjep wrote:

Gör en mörkare alt. ljusare färg över cellen.

Så här menar jag:
ftp://cjep.d2g.com/cell.jpg
ftp://cjep.d2g.com/cell2.jpg
Notera att det bara är ett förslag och att färgen är extrem ful. big_smile

Re: postat i tråd ?

Jag satt och lekte lite med en sån här funktion och tyvärr äter den väldigt mycket på SQL-servern. För varje tråd man ska visa i viewforum.php måste man köra en extra query och kolla om den nuvarande inloggade användaren har postat något. Det blev faktiskt väldigt mycket långsammare. Jag får fundera ordentligt på det här för om det ska påverka hastigheten så mycket som det gör nu är det inte aktuellt.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

17

Re: postat i tråd ?

inte ens om admin själv får välja?

Jasså?

Re: postat i tråd ?

Vi får se. Som det är nu blir viewforum.php 70% långsammare med den extra query man måste köra för varje tråd. Det är möjligt att jag gör något jävligt klantigt, men jag tror fan inte det.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: postat i tråd ?

Jag testade precis att lägga ett index i posts-tabellen på just de två kolumner man använder när man kollar om en användare har postat i en tråd och resultatet var över alla förväntan. Nu blir skriptet ungefär 10% långsammare, så ni kan nog räkna med att det kommer att finnas med snart.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

20

Re: postat i tråd ?

"kolla om jag har tittat i denna tråd" funktion funkar _väldigt_ dålig tycker jag...
det e synd (jag menar att det står NEW: på nästan varenda tråd... )

om du ändå ska GPL:a så kan du jag låna lite från phpBB

lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
uhm leet?

Re: postat i tråd ?

Jo, jag vet och det står på kvällens schema att försöka få rätt på det. Jag bara hatar att pilla med cookie-koden. phpbb har ett sinnessjukt avancerat system med sessions så det tänker jag inte ens ge mig in på.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

22

Re: postat i tråd ?

Ser att du har en liten punkt nu för att markera att man har postat i tråden. Skulle du inte kunna använda •-tecknet istället? Det syns tydligare. Eller göra punkten större genom att ändra font-storleken.

Re: postat i tråd ?

cykze: http://kennel.dyndns.org/viewthread.php?id=1317

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: postat i tråd ?

• var lite väl fet. Jag testar med <b>·</b> istället.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."