Topic: permisson denied

hitta na mysko nu.

en annan admin har skrivit en tråd, sen skulle jag in och ändra de hela vilket gav:
"You do not have permission to access this page."

hum, tänkte jag, jag e också admin så de borde funka fint.

jag var under denna tid hela tiden inloggad på elan2002.edsele.nu/forum men när jag skulle editera följde jag länken som han som såg de hela vilket var elan.hellburner.net/forum, vilket bara är ett alias för andra url:en och går till
samma sida.

sedan när jag testade i andra fönstret, dvs elan2002 funkade de utmärkt att editera.

så något måste vara galet?

hm, förtsatte å testa lite, jag har inte ens rättigheter till att editera mina egna posts, inga övriga heller för den delen, alltså vanliga användare.

jag är inloggad som gribber hela tiden på i båda fönstren.

inte heller om jag stänger av de andra och bara har elan.hellburner.net uppe funkar de.


jag kan heller inte logga ut från elan.hellburner.net ser ja nu.

vafals, även om ja loggar ut från elan2002.edsele.nu så är ja fortfarande inloggad på andra sidan.

inget värkar funka där nu smile

man måste väl kunna ha fler url:er till samma sida tycker jag? smile

Re: permisson denied

Hmm. Jag hänger inte riktigt med. Kan du ta ett enkelt exempel och förklara runt det? Jag bara snurrar bort mig när jag läser ditt inlägg :-)

Två frågor som du kan svara på så länge:

1. Vad har du för inställningar för cookies i config.php?
2. De här problemen med redigering och sånt. Var det möjligtvis i ett admin/moderator only-forum?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: permisson denied

1. default, har inte ändrat nånting rörande det.
2. nej, ett vanligt forum var de

sen vet ja inte vad ja har skrivit själv riktigt men jag kan inte ändra eller göra något alls på ena adressen även fast de står att jag är inloggad, kan heller inte logga ut.

de är presis som om jag inte skulle vara inloggad fast de står att jag är de så att säga

Re: permisson denied

Prova att radera dina cookies (det borde finnas en för varje hostname) och prova igen.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: permisson denied

ja jo, de funkar ju men felet måste ju uppstå på något vis smile

Re: permisson denied

Huh? Löstes problemet genom att du raderade dina cookies och sen försökte igen?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: permisson denied

jo presis

Re: permisson denied

Ok. Jag tror inte att det är något som jag kan ordna i Pun. Jag tror att det är ett problem med cookies rent generellt eller med hur dina vhosts är confade.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: permisson denied

hm, ja kanske, de är uppsatt så att alla andra dommäner är ett alias mot elan2002.edsele.nu så kollar man servername genom php, tex $_SERVER['SERVER_NAME'] så får man alltid fram elan2002.edsele.nu.