1 (edited by Gardell 2003-01-30 10:23)

Topic: Mail...

Hej!
Skitbra forum!

Hmm, detta kanske inte hör hit, men hur får jag så min forummailer funkar?

Kan även passa på att fråga varför man blir utloggad hela tiden, när man stänger..
jag har cookies aktiverat..
hmm.. nu loggades jag ut även under att jag skrev ett inlägg.. när jag skulle posta så gick det inte..

och, är det OK om man gör egna färgval?

Och ännu en wink
Om man vill "inkludera" forumet på en egen sida, för att få lite "runt om", hur ska man gå till väga?

// tack på förhand

// Gardell

Re: Mail...

Nu har jag kommit på när jag blir utloggad!

Det är när jag öppnar en tråd eller liknande i nytt fönster, och sedan stänger det och surfar vidare i det "bakom", då blir jag utloggad där.

Vad ska jag göra åt detta?

// Gardell

Re: Mail...

Och ännu en gång, fast nu hade jag inte öppnat något.
Nu lät jag det stå öppet, ungefär 30 min, (var inte vid datorn)
När jag kom tillbaka, var jag utloggad.

// Gardell

Re: Mail...

Gardell wrote:
Hej!
Skitbra forum!

Tackar :-)

Gardell wrote:
Hmm, detta kanske inte hör hit, men hur får jag så min forummailer funkar?

Tja, det beror lite på om det är i Unix eller Windows du kör forumet. Är det i Windows kan du skriva in en smtp-server (t.ex. mail1.telia.com) i din php.ini. Starta sedan om apache. Är det i Unix får du installera en smtp-server.

Alternativet är att skriva in en SMTP-server i Admin/Options. Använder du Telias ska du INTE skriva in något användarnamn/lösenord.

Gardell wrote:
Kan även passa på att fråga varför man blir utloggad hela tiden, när man stänger..
jag har cookies aktiverat..

Jag har faktiskt ingen aning varför du blir utloggad. Går du till phpbb.org eller till kennel.dyndns.org? Vilken browser använder du?

Gardell wrote:
och, är det OK om man gör egna färgval?

Så klart.

Gardell wrote:
Om man vill "inkludera" forumet på en egen sida, för att få lite "runt om", hur ska man gå till väga?

Titta i include/template.pun.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Mail...

Tack!

Jag skäms väldigt mycket nu.. Jag såg att jag inte hade Cookies aktiverat.

Hmm, ja, tack! Och jag kör Windows med IIS...
Får väl försöka fixa lite.

// Gardell

6 (edited by Gardell 2003-01-30 15:06)

Re: Mail...

Hmm, förstår vad jag ska göra med template.pun.

// Gardell