1 (edited by Gardell 2003-02-12 20:10)

Topic: Panelen högst upp...

Säkert fel forum, visste inte var den skulle vara annars...

Jag hade tänkt mig, om man kan (och får) ta bort statuspanelen högst upp, där,
Hem | Användarlista | Regler | Sök | Profil | Admin | Logga ut
Finns, och lägga dom på annat ställe?

Ta bort hela den tabellen, och lägga till "Inloggad som Usr." lite friare, och dom andra i en meny som då kommer att ligga i template.pun.

Om jag plockar bort allt detta, exempel:


PunBB Development Forums
Unfortunately no one can be told what PunBB is - you have to see it for yourself.
Home | User list | Search | Register | Login

Logged in as Gardell.
Last visit: Today 20:58:05

Blir det fel någonstans då?

Vart finns detta och plocka bort? Kan jag infoga ren html kod mitt upp i alltihopa?


Och sen undrar jag om man skulle kunna lägga till vilka användare som är i just detta forumet, Exempelvis:

User browsing this forum: User, User, User

Är det mycket jobb? Vad skulle behövas läggas till?

Där det sedan står "Modererat av:" om man skulle kunna flytta på det också, och lägga det över vart man är i forumet.

Typ,

Modererat av: Kennel
PunBB Development Forums / Troubleshooting / Panelen högst upp...

Och en sista, byta ut lite länkar mot bildlänkar, det kan väl inte vara så svårt?
Typ, post reply mm..

// Gardell

Re: Panelen högst upp...

Vänta tills RC1. Jag pillade faktiskt med detta häromdan, så det är mycket enklare att flytta runt och ändra utseendet på de här delarna.

Edit: Kolla i changeloggen, så ser du :-)

Gardell wrote:
Och sen undrar jag om man skulle kunna lägga till vilka användare som är i just detta forumet, Exempelvis:

User browsing this forum: User, User, User

Är det mycket jobb? Vad skulle behövas läggas till?

Det där är däremot en hel del jobb med tanke på att information om var en viss användare är för tillfället inte sparas någonstans någonstans. Mycket jobb som sagt :-)

Gardell wrote:
Där det sedan står "Modererat av:" om man skulle kunna flytta på det också, och lägga det över vart man är i forumet.

Att flytta på den texten är fullt möjligt, men det kommer inte bli lika lätt som att möblera om i t.ex. länkarna i "headern".

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Panelen högst upp...

Ah, okej.

Får hoppas på att den kommer snart smile

// Gardell