Topic: Problem med installationen

Problem med installationen under Windows 2000 Professional
Senaste versionen av MySQL och PHP installerat, men vad gör jag nu? install.php har fått någe dille på att köra sig självt i php interpretern och det funkar icke!

Step-byStep guide för en nybörjare på detta? Jag är van vid FTP-servrar, inte det här....

"The size of your external organ is the opposite of that of your harddrive, I have a harddrive the size of cluster..." - TheTBoneGuy

Re: Problem med installationen

1. Kan du köra andra PHP-skript? Prova skapa ett skript med följande innehåll:

<?php phpinfo(); ?>

Om PHP är korrekt installerat skall det spottas ut en massa info om din PHP-installation.

2. Har du skapat en databas i MySQL där forumet skall husera? Om inte, se här: http://www.mysql.com/doc/en/Database_use.html

3. Vad menar du med att skriptet vill köra sig själv?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3 (edited by Vextor 2003-02-20 14:00)

Re: Problem med installationen

Jag hann åka på ett LAN innan jag läste din post, men där fixade sig alltihopa...

1. PHP var inte korrekt installerat
2. Fanns ingen databas
3. Hade inte IIS installerat

smile Allt är omhändertaget, forumet funkar skitbra nu...

Men jag har en fråga, kan man ställa in så att moderatorerna inte kan banna admin?

"The size of your external organ is the opposite of that of your harddrive, I have a harddrive the size of cluster..." - TheTBoneGuy

Re: Problem med installationen

Ah, skönt att det löste sig :-)

Vextor wrote:
Men jag har en fråga, kan man ställa in så att moderatorerna inte kan banna admin?

Nej, det finns ingen sådan inställning. Ska det verkligen behövas?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Problem med installationen

Ja faktiskt, men det är inte mitt största problem,min sql admin tool (Winmysqladmin v1.4) stänger av sig hela tiden, jag vet inte vad som är fel, jag installerade om men då kunde jag inte koppla mot den istället

"The size of your external organ is the opposite of that of your harddrive, I have a harddrive the size of cluster..." - TheTBoneGuy