Topic: Om man blir bannad så kan man..

Tydligen bara rensa sina egna cookies och kunna regga nytt.
Jag vet två som har gjort så på ett Pun forum som inte är igång längre..

Går detta att åtgärda?

// Gardell

Re: Om man blir bannad så kan man..

Nu förstår jag inte. Om de satt en IP-ban ska det inte gå att bara regga om sig. I så fall måste man ordna ett nytt IP eller surfa genom en proxy eller nåt.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Om man blir bannad så kan man..

Hmm.

Jag har själv sett att dom har gjort såhär med samma ip, jag fattar inte hur.

// Gardell

Re: Om man blir bannad så kan man..

Gardell wrote:

Hmm.

Jag har själv sett att dom har gjort såhär med samma ip, jag fattar inte hur.

Gjort såhär med samma IP? Du får försöka vara lite tydligare när du förklarar. Har du sett personer regga om sig trots att de IP de surfade med var bannat? Det har jag i så fall svårt att tro på. Visst, det kan vara nån bugg i IP-ban-koden, men jag tror inte det.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Om man blir bannad så kan man..

Hmm.

Jag vet inte, bara hört och sett.. hmm
Blev lite orolig..

// Gardell

Re: Om man blir bannad så kan man..

Ok. Jag blev orolig där ett tag att det var några problem med bans :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Om man blir bannad så kan man..

Postar här också, spammer som jag är, kan jag skriva en liten kodsnutt som gör att Admin inte kan bannas? Skulle behöva hjälp isåfall eftersom jag inte är någe vidare på php.

"The size of your external organ is the opposite of that of your harddrive, I have a harddrive the size of cluster..." - TheTBoneGuy

Re: Om man blir bannad så kan man..

Vextor: Visst kan du det. Det blir lite jobbigt att undvika att någon sätter en IP-ban på en admin dock. För att undvika det får man kolla så att IP-adressen man bannar inte använts av en admin någon gång. Inte direkt vackert.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Om man blir bannad så kan man..

Borde det inte gå att bara lägga ett vanligt if/then statement som stoppar att man bannar mitt namn?

"The size of your external organ is the opposite of that of your harddrive, I have a harddrive the size of cluster..." - TheTBoneGuy

Re: Om man blir bannad så kan man..

Vextor wrote:

Borde det inte gå att bara lägga ett vanligt if/then statement som stoppar att man bannar mitt namn?

Jo, men det stoppar inte att någon bannar ditt IP.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

11

Re: Om man blir bannad så kan man..

Är det inte så att dom som bannats har en dynamisk IP-adress, ex om du sitter på modem. Så fall måste du väl banna en hel serie med IP adresser, eller?