1 (edited by Gardell 2003-03-11 23:47)

Topic: Lite info om användaren.

Har ett par frågor bara, om du orkar.

Om jag vill infoga den inloggades avatar på ett ställe, hur skriver jag då?
Om jag vill infoga den inloggades antal poster, hur skriver jag då?
Om jag vill infoga den inloggades tid när den skrev sitt senaste inlägg, hur skriver jag då?
Om jag vill visa "namnet" på den som är inloggad, hur skriver jag då?

Tack på förhand!

Edit: Var och hur tongue

// Gardell

Re: Lite info om användaren.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Kan du ge ett exempel?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Lite info om användaren.

Jupp.

http://sweleet.com/v2.gif

// Gardell

Re: Lite info om användaren.

Hmm. Det där kräver att du modifierar koden en del. Det script du bör titta på är header.php. Där sker "substitutioner" av variablerna i dina template-filer mot det faktiska innehållet. I detta forum ersätts t.ex. {pun_title} med "Pun Development Forums" osv. {pun_status} skulle du kunna utöka lite så att den inkluderar information om antal inlägg osv. All information om den nuvarande användaren finns i variabeln $cur_user.

Vill du ha bilder istället för textlänkar (Home, User list osv) så får du titta på funktionen generate_navlinks() i include/common.php.

edit: Prova att köra dump($cur_user); någonstans, så borde den spotta ut vad som finns att tillgå i denna variabel.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Lite info om användaren.

Låter krångligt då jag inte kan någon PHP alls tongue

// Gardell

Re: Lite info om användaren.

Jo, det blir lite pill. I gengäld så är det svårt att från min sida göra det så mycket lättare med tanke på att jag inte använder templates i samma utsträckning som t.ex. vbulletin.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Lite info om användaren.

hmm sad

// Gardell

Re: Lite info om användaren.

Om du menar den där infon om sig själv så skulle väll Cactuz kunna slänga ihop en liten mod smile