Topic: inge gästpost?

Testade just att posta som gäst en sväng på mitt testforum, funkar inte alls, inlägget hamnar i databasen och de står på indexsidan att den personen har postat men inlägget syns inte i tråden?

kika här:
http://hellburner.net/pun/viewtopic.php?id=2

ska finnas 3 inlägg gjorda av "Muffins" där, men icke, är jag fortfarande full tro?

Re: inge gästpost?

Det är den gamla MySQL-buggen som spökar igen. Kontrollera så att användaren Guest har id 0.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: inge gästpost?

så rätt så, den hade id 5, nu funkar de som de ska smile

Re: inge gästpost?

Grr. Jag måste fixa det. Jag har två alternativ:

1. Ta bort AUTO_INCREMENT på id-kolumnen i users-tabellen och sköta uppräkning på egen hand då man lägger till en ny användare.
2. Använd id 1 för Guest-usern istället för 0. Detta innebär att användaren med id 1 måste byta id samt att jag måste skriva om lite querys på några ställen.

Vilken lösning tycker ni verkar bäst?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: inge gästpost?

Alternativ 2, om man vill mekka själv och bygga om forumet på något vis så måste detta vara mycket smidigare.

Re: inge gästpost?

Jag röstar för alt2, då det borde vara enkelt att ordna i ett uppdateringscript för ex. 1.0 final där förändringarna står klart å tydligt vad som måste göras om man uppgraderar...

Re: inge gästpost?

Antar att de vart altenativ 2 eftersom du har id 2 nu? smile

Re: inge gästpost?

Japp. Det är också den enda skillnaden från RC2 som jag är rädd kan ha någon liten bugg nånstans. Aja, vi får se.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."