1

Topic: Kloka råd om prisvärda webbhotell

Hej!

Jag har håller på att leta efter ett billigt webhotell. Jag är ganska okunnig och vänder mig därför till er som verkar smarta och bevandrade i denna djungel :)

Jag har inte så stora krav. De enda är att de ska ha en tillförliglig tjänst som inte är nere stup i kvarten. Ska även ha en flashanimation på hemsidan så behöver något som stödjer det. Jag ska ha det till mitt nystartade företag och vill därför inte ha en massa reklam och dylikt.
Sedan Asp kan kanske vara bra men jag har ingen aning om vad det är?
Jag har kollat på ett par alternativ och undrar om ni har något bra och dåligt att säga om respektive. Efter att ha läst lite forum skulle jag säga att de verkar ligga i rangordning:

1) web10
2) surftown
3) b-one
4) cliche

även kollat på gratisalternativ som:
www.doteasy.com
http://dotglobal.org/

något som har några kommentarer. Vad ska jag välja?????

Behöver inte så stort utrymme. 20mb fungerar bra och tillförlitlig e-post som kan heta samma sak som sajten men de erbjuder väl de flesta, eller?

Vidare undrar jag kan man bara köpa ett domännamn och använda t.ex. passagen som webbhotell så som man kan göra med dot.tk??

Letar efter ett så billigt och prisvärt alternativ som möjligt. Snälla skriv nu inte "man får vad man betalar för" eller dylikt även om detta förmodligen är sant. Jag ska starta ett bokförlag och räknar därmed inte med någon svindlande omsättning så behöver ett billigt alternativ

Tack för era kloka svar

Per

2 (edited by Patrik 2004-11-08 18:43)

Re: Kloka råd om prisvärda webbhotell

Välj inte b-one. Har det och kör php/mysql på det. Fick ca 500 träffar "Service Temporarily Unavailable" senaste månaden, och samma varje månad. De har INTE givit mig ett enda svar på vad det beror på  under ca 1,5 år. Nån annan som kankse vet här? Tror inte b-one har fri trafik heller....

Re: Kloka råd om prisvärda webbhotell

som jag skrev i en tråd längre ner...
surftown är bra..

4

Re: Kloka råd om prisvärda webbhotell

peeoo wrote:

Sedan Asp kan kanske vara bra men jag har ingen aning om vad det är?

Active Server Pages - microshits system. usch. bättre med php, som är enkelt att fatta/programmera i, snabbt, och gratis, med mycket vänliga support-sajter.

peeoo wrote:

Vidare undrar jag kan man bara köpa ett domännamn och använda t.ex. passagen som webbhotell så som man kan göra med dot.tk??

Domännamn köpte jag hos www.ballou.se - billigt, snabbt och enkelt.

Men DU! - jag ska ge dig en gratisgrej, här och nu:

www.gr8.se har jag en liten tjänst som väntar på att bli marknadsförd nån gång, men du är välkommen till ett gratis-namn - [vadsomhelst].gr8.se - som pekar på din sajt som du har nu - MEN: du slipper passagens tråkiga adress, deras frame högst upp mm, du kan göra dina egna meta-taggar för robotarna mm. Kolla runt lite på gr8.se, meddela mig sen vad du vill ha för namn så är det gjort på ett kick.

New Friendly web-shop! • SO happy with PunBB! • Now punBB 1.4.x on ALL forums (won't tell how many or their addresses to avoid spam-regs)