Topic: Två små synpunkter!

Tjo! Tänkte dela med mig av mina små funderingar.

Tips 1.
Jag gillar inte riktigt inloggningssystemet. Om jag loggar in nu, stänger ner browsern öppnar forumet igen, då loggas jag in automatiskt.
Om jag däremot loggar ut nu, stänger browsern, öppnar forumet igen, så blir jag inte automatisktt inloggad. Istället för att ha det så här, så tycker jag det vore väldigt smidigt att man bockar i en check-box vid inloggningen om man vill loggas in automatiskt eller inte.

Tips 2.
Kikade in i user-list'en nyss. Det skulle ju vara trevligt med lite användarstatistik där, typ som det är på forum-sidan längst ner.

modem or broadband - man or mouse.

Re: Två små synpunkter!

panzar^ wrote:

Tips 1.
Jag gillar inte riktigt inloggningssystemet. Om jag loggar in nu, stänger ner browsern öppnar forumet igen, då loggas jag in automatiskt.
Om jag däremot loggar ut nu, stänger browsern, öppnar forumet igen, så blir jag inte automatisktt inloggad. Istället för att ha det så här, så tycker jag det vore väldigt smidigt att man bockar i en check-box vid inloggningen om man vill loggas in automatiskt eller inte.

Eh? Jag må vara full och det må vara 01.58 på natten, men har du missat "Save username and password between visits" i din profil? Om du har detta förbockat och lämnar siten blir du ju bli automatiskt inloggad nästa gång du kommer tillbaka. Loggar du ut innan du lämnar siten blir du givetvis inte bli automatiskt inloggad nästa gång du kommer tillbaka.

panzar^ wrote:

Tips 2.
Kikade in i user-list'en nyss. Det skulle ju vara trevligt med lite användarstatistik där, typ som det är på forum-sidan längst ner.

User listan är just en lista på users. Information om totalt antal users och dyligt tycker jag inte hör hemma där.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Två små synpunkter!

Hehe, tyvärr kan jag inte skylla på att jag är full. Jag är lessen, jag har faktiskt inte upptäckt den lilla "bocken" förräns nu.

Ang. userlisten tycker jag faktiskt att det hör hemma hur många users som är registrerade, just därför att det är en user-list :)
Men du gör dom du vill.

modem or broadband - man or mouse.