Topic: Forumsavdelning som blog

Hej.
Jag sitter här och småknappar en privat sida men har tankar på att fixa en blog till sidan. Har letat lite men inte hittat något blogsystem som jag har fått att fungera och är lika smidigt som PunBB. Tänkte då på om man kunde fixa att en forumsavdelning ifrån forumet kan vara en "undersida" som arbetar som blog.

Alltså sidans design men själva texten på blogsidan kommer ifrån PunBBs databas. Blogg-inläggen skall läggas i datumföljd, nyast överst. Borde väl inte vara så svårt att plocka ut lite data ifrån databasen, ha lite valmöjliheter om hur det skall se ut och vilken data (Tid, inläggets överskrift m.m.) skall hamna var, om den skall vara med. Jag skulle fixat en sådan modifikation om jag hade haft MySQL-kunskaparna i huvudet. (Vill kunna koda i så många olika språk men vet inte var jag skall börja, och med vilket språk)

Hmm... Bidde mer av en svensk mod request. Valde att skriva här då jag har smått problem med att formulera mig på engelska pga litet ordföråd.


Någon som redan har skapat en sådan modifikation eller är i banorna att knappa ihop en? smile

Re: Forumsavdelning som blog

Det är något sånt jag tänkt mig för PunBB 1.2. Se näst sida punkten i todo-listan: http://punbb.org/forums/viewtopic.php?id=3317

Hur och ens om det blir kan jag inte svara på :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Forumsavdelning som blog

Det är är den enda funktionen jag saknar. smile När kommer v1.2? wink

Re: Forumsavdelning som blog

"When it's done" (tm)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Forumsavdelning som blog

Precis som Duke Nukem Forever då. smile

Re: Forumsavdelning som blog

Så illa är det inte riktigt :D Jag läste någonstans att de anställda på 3D Realms kallar spelet för "Duke Nukem Whenever" och "Duke Nuken If-ever" :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Forumsavdelning som blog

hehe... smile Undra varför det tar så lång tid för dom att släppa det. Tagit 6-7 år nu? Kommer säkert om 3-4 år, lagom till 10 årsdagen då dom sa att DNF skulle komma. wink

Re: Forumsavdelning som blog

:D

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."