1

Topic: Fet stil av egna trådar eller svar

När man postat en ny tråd eller svarat i en tråd blir länken till tråden skriven med fet stil, vilket betyder att det är en ny oläst tråd. Men om jag själv skrivit i den är den ju redan varit läst, vilket borde göra länken till vanlig stil istället.

Marriage is just a cover for individualised prostitution...

Re: Fet stil av egna trådar eller svar

Hehe, inte du också. Det finns bara ett forum jag känner till som håller reda på exakt vilka trådar man har läst och det är phpbb2. Jag funderar på att implementera någon liknande funktionalitet, men som det är nu fungerar mitt forum som alla andra forum (förutom phpbb2 då såklart). I vbulletin som vi kör på swec fungerar det t.ex. precis som mitt gör nu.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: Fet stil av egna trådar eller svar

Ahh, ok. Hur har de löst det på phpbb2 då? Läggs det i cookies eller skrivs det till databasen?

Dessutom undrar jag om det går attt lösa med förhandsgranskningen som på swec, med onMouseOver på trådarna? Klart att det går att lösa, men är det något som kommer finnas som inställning som då admin får ställa in?

Marriage is just a cover for individualised prostitution...

Re: Fet stil av egna trådar eller svar

onMouseOver... är det inte bara title på länken?

5

Re: Fet stil av egna trådar eller svar

chacmool wrote:

onMouseOver... är det inte bara title på länken?

Jo, men det ska hämtas från databasen också.

Marriage is just a cover for individualised prostitution...

Re: Fet stil av egna trådar eller svar

Lavve wrote:

Ahh, ok. Hur har de löst det på phpbb2 då? Läggs det i cookies eller skrivs det till databasen?

Jag har inte kollat så noga på det, men jag tror det är lite sessions och lite databas involverat.

Lavve wrote:

Dessutom undrar jag om det går attt lösa med förhandsgranskningen som på swec, med onMouseOver på trådarna? Klart att det går att lösa, men är det något som kommer finnas som inställning som då admin får ställa in?

Inte i version 1.0 iaf. Det är iofs ett mycket enkelt "hack" för en admin.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."