1 (edited by Thomas 2002-07-04 01:20)

Topic: avatar-upload

"An avatar is a small image that will be displayed under your username in your posts. It should not be any bigger than 60 x 60 pixels and 10240 bytes (10 KB)."

Står det för mig där man ska välja en...
Dock så har jag ändrat till 80x80/16384 bytes. Den borde kolla databasen eller så smile


En grej till (kunde inte ändra topic tongue).
När jag klickade på att jag inte orkade vänta skickade den mig till /viewthread.php... den finns inte, ska vara /forums. Ska kolla att jag cfg:at ordentligt.

Re: avatar-upload

Thomas wrote:

"An avatar is a small image that will be displayed under your username in your posts. It should not be any bigger than 60 x 60 pixels and 10240 bytes (10 KB)."

Står det för mig där man ska välja en...
Dock så har jag ändrat till 80x80/16384 bytes. Den borde kolla databasen eller så :)

Fixat.

Thomas wrote:

En grej till (kunde inte ändra topic :p).
När jag klickade på att jag inte orkade vänta skickade den mig till /viewthread.php... den finns inte, ska vara /forums. Ska kolla att jag cfg:at ordentligt.

Fixat. Om du själv vill fixa det och inte vänta på nästa beta kan du söka efter "/viewthread.php och "/viewforum.php och ta bort slashen vid alla träffar som är på rader som är anrop till redirect(). Jag tror det bara är i post.php, edit.php, misc.php och moderate.php.

Tack!

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: avatar-upload

det gäller även om mman inte klickar på skicka vidare... andra grejern alltså

Jasså?

Re: avatar-upload

Du menar om man bara låter den redirecta själv? Det fixas också om man gör ovanstående search and replace.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: avatar-upload

This was the help I was looking for smile
and I was laughing when I saw the language "Står det för mig där man ska välja en... "

I don't know iF that's Slovak or Slovenian tongue

okok-- my problem is fixed big_smile

.my life's a movie, my feeling the soundtrack