1

Topic: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

får jag när jag ska rapportera en tråd.

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

Fixat. Tack.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

Error in c:\www\pun\include\common.php on line 43 - Unable to connect to MySQL server. Please check settings in config.php.

När man ska lägga till ett ord som ska cencureras. "action" blir satt till "foo" om det har någon betydelse.

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

wtf

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

Jag kollade på din hemsida och när jag gjorde det började jag tveka på att det var något fel med mitt forum :-)

Warning: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10055) in c:\www\log.inc.php on line 20

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10055) in c:\www\log.inc.php on line 20

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in c:\www\log.inc.php on line 21

Warning: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10055) in c:\www\log.inc.php on line 29

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10055) in c:\www\log.inc.php on line 29

Warning: MySQL: A link to the server could not be established in c:\www\log.inc.php on line 29

Warning: mysql_close(): no MySQL-Link resource supplied in c:\www\log.inc.php on line 31

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

funkar alldelens utmärkt för mej att lägga till.

7

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

Upptäckte att det var något strul på min burk. Lite aldrig på Win98! wink

Men pga av strulet så kunde jag inte svara förrens NU.

Skämmigt. Ska fixa så att den loggar felen istället för att visa dom. smile

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

Skönt att den inte visa lösenord och sånt iaf :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

9

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

Mmm. Men det spelar väl ändå ingen större roll med tanke på att den bara tillåter anslutningar från localhost, eller?

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

Nej, iofs inte, men all info man kan få reda på om en burk underlättar intrång.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

11 (edited by cykel 2002-07-04 22:38)

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

Jo, det stämmer.

Såg att du hittade till forumet på min burk. Först trodde jag att du skapades automatiskt. Men när jag såg att det stod "Not validated" bredvid ditt namn, och inte "Administrator", så förstod jag att det inte handlade om en backdoor från din sida. wink

"Not validated". Beror det på att du inte har fått något mail eller att du har struntat i det? bara undrar för jag kanske inte hade ställt in SMTP-servern då...

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

Not validated betyder att jag inte loggat in. Första gången man loggas in blir man "validated". Du hade inte ställt in smtp-servern, så jag fick aldrig nåt mail.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

13

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

okay. tog bort dig från databasen, när du nu ändå inte fick mailet.

14

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

Borde iaf inte ens posts minska när man väljer att ta bort inlägget? För om man vill få höga posts så är det ju bara att skriva och tabort hur mkt som helst.

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

Jo, kanske det, men ska posts också minskas om man raderar en tråd i vilken man skrivit inlägg?

Frågan är om folk orkar skriva ett inlägg, radera det, skriva ett inlägg, radera det osv.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

16

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

En sådan småsak kanske inte är så mycket att bry sig om. Däremot så stör jag mig på när det står "...1 guests" längst ner på "startsidan". Ändra till guest(s), thread(s) osv tycker jag.

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

cykel wrote:

En sådan småsak kanske inte är så mycket att bry sig om. Däremot så stör jag mig på när det står "...1 guests" längst ner på "startsidan". Ändra till guest(s), thread(s) osv tycker jag.

Jag hade det så från början, men då var det folk som klagade på det. Personligen skiter jag rätt mycket i det för det så sällan är en användare och/eller gäst i ett välbesökt forum, men om du/ni tvunget vill så kan jag väl fixa det. Om jag fixar det, så blir det ordentligt och inte guest(s) osv.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

18

Re: Line 75 - MySQL error 1146: Table 'pun.options' doesn't exist

ja, fixa så att den skriver "guest"/"guests" automatiskt. går ju jättefort att fixa.