1 (edited by TwaN 2002-07-10 20:16)

Topic: Fler buggar... =)

Alerts
Dom vill inte funka alls på min dator. Har provat på många vis och med olika användare, men de vill inte dyka upp nåra alerts i admin delen.

Edit
Hittade en liten bugg när admins editerar användares inlägg. Då står det fortfarande att det är editerat av användaren. Så borde det väll inte vara, har nån admin editerat någons inlägg ska det väll stå, last edited by [admin]?

Lycka till Kennel!

Edit:
Prova att redigera detta medelande så ska du se att det fortfarande står "last edited by TwaN"

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: Fler buggar... =)

Alerts: Det här med alerts är konstigt. Om du t.ex. bannar en e-postdomän och slår på "Allow banned e-mail addresses" i permissions, så ska det komma en alert när någon reggar med en bannad adress. Om det inte gör det är det jävligt konstigt :-)

Edit: Ta en titt på vilka options det finns när man som admin redigerar ett inlägg. "Silent edit" är det jag pratar om. Vanligtvis vill man inte att det ska synas.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3 (edited by TwaN 2002-07-10 21:45)

Re: Fler buggar... =)

Ok, såg inte det med Edit.

En annan sak då.
När man går in i titels i admin delen så kommer det upp ett (java) script fel.

Line 11
Error: 'document.getElementByld(...).newtitle' is null or not an object

BTW, hittade ett litet savfel på de där med allow banned e-mail. Det står a-mail =P

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: Fler buggar... =)

Det där med admin_titles är fixat sedan tidigare.

Tack för stavfelsrättningen :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Fler buggar... =)

Kennel wrote:

Det där med admin_titles är fixat sedan tidigare.

Verkar vara många som rapporterar buggar som redan är fixade.

Varför har du inte "nightly build" eller nåt sånt? ... eller ändras det för mycket i databasstrukturen för det?

Re: Fler buggar... =)

Nej, det gör det inte, men ibland avbryter jag mitt i koden på ett script vilket kanske gör att det inte funkar alls. Jag funderar på cvs sen till 1.1, men jag har inte orkat titta på det.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

7

Re: Fler buggar... =)

Alerts funka som du sa med e-mail osv, men det e oxå de ända alerts jag lyckats få fram.

Medlemar som avregistrerat sig får en speciell titel, men inte de som har blivit bannade... tycker jag att de borde få.

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: Fler buggar... =)

TwaN wrote:

Alerts funka som du sa med e-mail osv, men det e oxå de ända alerts jag lyckats få fram.

Ja, det är inte allt för ofta det skapas alerts. Som det är nu skapas det alerts när:

- någon försöker regga sig med/byta till en bannad e-postadress eller e-postadressdomän (om admin valt att detta ska tillåtas över huvudtaget).
- någon försöker regga sig med/byta till en redan "upptagen" e-postadress (om admin valt att detta ska tillåtas över huvudtaget).

Det är lite skralt, det håller jag med om. Jag har dock lite svårt att komma på tillfällen då det skulle vara vettigt att skapa alerts. Jag tänkte att man kanske skulle lägga till en alert om någon skickar en form till en sida från en sida utanför domänen som scriptet ligger på. Med andra ord om någon försöker hacka.

TwaN wrote:

Medlemar som avregistrerat sig får en speciell titel, men inte de som har blivit bannade... tycker jag att de borde få.

Ja, det är sant. Det ska jag fixa.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

9

Re: Fler buggar... =)

Öhum... Ska det inte komma upp alert när någon anmäler en tråd? De va det jag trodde man hade alertsen till främst.
Var kommer annars trådanmälningarna upp så man ser dom?

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: Fler buggar... =)

De mailas till de användare som är med på admin mailinglistan.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Fler buggar... =)

Kennel wrote:

De mailas till de användare som är med på admin mailinglistan.


är inte de rätt jobbigt om man tex har ett stort forum med massor av användare + många trådanmälningar å sen är bortrest en vecka eller så smile

Re: Fler buggar... =)

Jag har inte haft några problem med det på Swec (med 10000+ användare). Man får som mest säg 15 rapporter om dagen. Ska man resa bort kan man ta bort sig från mailinglistan.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

13

Re: Fler buggar... =)

Är ju inte så svårt att sätta upp ett filter i mailprogrammet heller...

Ring brother, ring for me | Ring the bells of hope and faith
Ring for my damnation | I am at the gallows end