1

Topic: Forumet i olika upplösningar...

Tänkte testa i 640x480 och det funkade skitfint och jag blev jätteglad o allt smile

Men sad när man väl kommer till skriva nytt inlägg så är det absolut för stort...

Detta är ju ingen allvarlig grej och kan ändras lätt osv...
Tycker att den här textrutan är lite för stor iaf... T.o.m i 800x600 måste man skrolla lite åt sidan. Och med tanke på att det är liten font-storlek så borde den ju kunna bli mycket mindre utan stora förluster...

Bara ett tips iaf smile

Re: Forumet i olika upplösningar...

Orsaken till att den är så stor som den är är att Quizor var på mig som fan för att den var så jävla liten i vBulletin. Den var 100 kolumner bred innan. Jag har minskat den till 95 vilket leder till att man inte behöver scrolla något i 800x600 (maximerat). Det får duga. 640x480 skiter jag i.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: Forumet i olika upplösningar...

Behöver ju bara minska den till ca 70-80% procent för att det ska funka...
Men jaja, ditt forum dina grejer...

Kör själv ofta mitt ie-fönster i 640x480 när det går... Kanske omöjligt vanligtvis men när man surfar på forum är det sjysst...

Skulle kanske kunna ha en lite knapp med vilken man kan ställa in storleken på rutan...
Typ:

-------------------------------------
|
|
| RUTAN
|
|------------------------------------
[knapp1][knapp2]

Så knapp1 gör den liten o knapp2 normal... Och så sparas det i ens cookies...

Men jaja du skiter ju i det så...

Förresten, ledsen-smilien ser mer arg ut än ledsen sad (min lilla åsikt kanske)

Re: Forumet i olika upplösningar...

hatar den funktionen att man kan anpassa textrutan för upplösningen. Snitz har det, och jag förkastar det... med tanke på att det inte går att köra lägre än 800x600 i XP så tycker jag att man kan sätta standarden där...

Jasså?

5

Re: Forumet i olika upplösningar...

Ja men alla kör inte med maximerade fönster... Har annat som står bredvid o kräver attention...

Sen så kanske den kan sättas i profil eller nåt...

Ser ingen anledning till att förkasta det om det inte stör oändligt mycket typ... Hata något som hjälper andra men knappt påverkar en själv ~ ~ ~

aja

Re: Forumet i olika upplösningar...

mirza: Jag har inga planer på att införa något sånt. Den mängd människor som kör 640x480 maximerat alternativt ett fönster med den storleken kan man nog räkna på sina 10 fingrar. Då är antalet användare som använder en helt textbaserad browser nog högre (lynx/links).

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."