1

Topic: ändra admintitlar

jag skulle vilja ha en funktion där man kan ändra admins och moderatorers titlar (om det inte redan finns och jag har missat det)

[Duron 1.2  Gainward GF2 ti 450/250  Lite-On 32x12x40]
[ICQ: 157146769]

Re: ändra admintitlar

Rad 250 och 252 i 'viewthread.php'
Rad 130 och 132 i 'userlist.php'
(Rad 1017 och 1018 i 'profile.php')

Ändra där.

(Ev. +/- någon rad)

Kicka rumpa

3

Re: ändra admintitlar

Jag skulle vilja kunna ändra titlar på vem som hällst, inte bara admins och moderatorer.

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: ändra admintitlar

TwaN wrote:

Jag skulle vilja kunna ändra titlar på vem som hällst, inte bara admins och moderatorer.

Det skulle du allt vilja va? :-)

Jag är kluven. Jag vet inte om jag vill lägga in stöd för det. Jag har inte sett ett enda forum där detta fungerar bra. Speciellt inte när folk själva får ändra sin titel.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

5

Re: ändra admintitlar

Nänä, bara admins som ska kunna få ändra det... men jo, jag kan nog förstå att det kan vara lite krångligt att fixa. Det är ju inget som är så JÄTTE viktigt häller precis men det e en kul funktion smile

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

6 (edited by TwaN 2002-07-09 07:06)

Re: ändra admintitlar

Kanske har ett litet förslag på hur man kan göra... Inte för att jag kan php (än) men jag är ganska van vid asp.
Av vad jag kunde tyda i databasen så är statusen väll angiven i 1, 2, 3 lr nått liknande. Där 1 motsvarar någonting och 2 nått annat. Så kan man bara göra en "kolumn" till i databasen som e tom, och e den tom så är titeln i orginal utförande, men har man skrivit in nått där så blir det den nya titeln. Det borde inte vara så svårt att fixa tror jag, men databasen kanske inte alls är upp byggd så... men iaf smile

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: ändra admintitlar

TwaN: Jo, nåt sånt hade det fått bli, men jag vill helst inte lägga till fler kolumner i users-tabellen - speciellt inte varchar-kolumner. Vi får se :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

8

Re: ändra admintitlar

Blir det nåt med custom-titles? big_smile

Re: ändra admintitlar

Nja, det får nog bli ett hack som någon utomstående gör i så fall. Forumet är just nu i "feature freeze". Jag planerar inte att lägga till någon ny funktionalitet för tillfället. Jag vill först hitta alla eventuella buggar och släppa 1.0. Sen får vi se :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."