Topic: Lite buggar:

Jag har hittat lite buggar.

Första (kanske den mest onödigaste)
När man söker med wildcards (*) i users i admin menyn så kan man hitta gäster också och om man kollar när dom har reggat sig (som dom inte har gjort) så står det 1970-01-01.

Andra saken som en medlem klagade på:
Han måste ställa ner sin cookie säkerhetsnivå till Låg. Han brukar köra Mellan annars. Det som händer är att han blir ut loggad hela tiden. jag har läst om andra som har samma problem.

Re: Lite buggar:

Det här med sökning i users är fixat sedan tidigare. Kommer i beta3 alltså.

Problemet med cookies är faktiskt relaterat till en bugg i IE6. Det är IE6's definition av "third party cookies" som är lite tokig. Problemet uppstår när man kör följande "setup":

"If your site is hosted on server A and your PHP stuff is coming in a framesetting from server B your setcookie-attempts will be blocked when default privacy settings are deployed. Your secondparty-cookie will be regarded as a thirdparty-cookie."

Man kan alltså komma runt problemet genom att gå direkt till http://linux.grunkan.com:8080/~grunkan/forum istället för att gå till http://www.sector7.moddb.com och sen klicka på forum och hamna i en frame.

Ni skulle kunna prova en annan sak också. Prova att lägga till följande kod högst upp i common.php:

header('P3P: CP="NOI ADM DEV PSAi COM NAV OUR OTRo STP IND DEM"');

Berätta gärna om det hjälpte :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Lite buggar:

Ett till litet problem...Våran webhost är ute och yrar och kommer inte tillbaka innan 2:e jan, så innan dess kan jag inte göra något med serven hmm

Det där med cookies:
Så man kan inte komma runt det med att länka olika? Vi skulle gärna vilja ha att man ser splashen innan man går in i forumet.

Är beta3 långt borta eller? Är den ute innan den 2:e jan?
Anyways, vi ska testa det när han kommer tillbaka. Tack för hjälpen!

Re: Lite buggar:

Majestic_XII wrote:

Det där med cookies:
Så man kan inte komma runt det med att länka olika? Vi skulle gärna vilja ha att man ser splashen innan man går in i forumet.

Är beta3 långt borta eller? Är den ute innan den 2:e jan?
Anyways, vi ska testa det när han kommer tillbaka. Tack för hjälpen!

Räkna inte med beta3 innan den 2:e.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."