Topic: Kloka råd om prisvärda webbhotell
Hej!
Jag har håller på att leta efter ett billigt webhotell. Jag är ganska okunnig och vänder mig därför till er som verkar smarta och bevandrade i denna djungel :)
Jag har inte så stora krav. De enda är att de ska ha en tillförliglig tjänst som inte är nere stup i kvarten. Ska även ha en flashanimation på hemsidan så behöver något som stödjer det. Jag ska ha det till mitt nystartade företag och vill därför inte ha en massa reklam och dylikt.
Sedan Asp kan kanske vara bra men jag har ingen aning om vad det är?
Jag har kollat på ett par alternativ och undrar om ni har något bra och dåligt att säga om respektive. Efter att ha läst lite forum skulle jag säga att de verkar ligga i rangordning:
1) web10
2) surftown
3) b-one
4) cliche
även kollat på gratisalternativ som:
www.doteasy.com
http://dotglobal.org/
något som har några kommentarer. Vad ska jag välja?????
Behöver inte så stort utrymme. 20mb fungerar bra och tillförlitlig e-post som kan heta samma sak som sajten men de erbjuder väl de flesta, eller?
Vidare undrar jag kan man bara köpa ett domännamn och använda t.ex. passagen som webbhotell så som man kan göra med dot.tk??
Letar efter ett så billigt och prisvärt alternativ som möjligt. Snälla skriv nu inte "man får vad man betalar för" eller dylikt även om detta förmodligen är sant. Jag ska starta ett bokförlag och räknar därmed inte med någon svindlande omsättning så behöver ett billigt alternativ
Tack för era kloka svar
Per