1

Topic: Markera vilken del av forumet en användare är inne på

Jag skulle vilja sätta en class på den sektionen användaren befinner sig på, med sektioner menar jag home | user-list | search osv, så att man kan markera vilken del användaren är inne på för tillfället, är detta gjort sedan tidigare?, har försökt söka på forumet men inte hittat.

Re: Markera vilken del av forumet en användare är inne på

tror inte det finns något sånt redan färdigt ...

tror det enklaste sättet är att addera något där inloggningschecken görs (eftersom man alltid kallar på den), som uppdaterar endera en ny tabell, eller at tman lägger till en kolumn i users tabellen ... iaf så jag skulle göra om jag skulle scripta till det ...

Re: Markera vilken del av forumet en användare är inne på

Det blir lite struligt. Du får redigera generate_navlinks() i include/functions.php och där kolla om den nuvarande sidan (någonstans i $_SERVER) matchar sidan som det skall länkas till och i så fall sätta en klass på <a> länken i fråga.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Markera vilken del av forumet en användare är inne på

aah ... jag missuppfattade vad osei hade skrivit ... lol ... jag trodde det var för att kunna 'följa' en användare vart han är för tillfället big_smile

5

Re: Markera vilken del av forumet en användare är inne på

Frank, ja jag tyckte det lät lite väl meckigt först när jag läste din förklaring hehe smile

Rickard: ja jag antar att det får bli en sådan lösning då, tack