Topic: Flytta på "Rapportera | Radera | Redigera | Citera" ?

Tja !

först och främst vill jag säga att jag älskar PunBB.
Smidigt, snabbt och enkelt smile

nu till mitt lilla problem, har suttit i några timmar och klurat på hur jag skulle kunna flytta "Rapportera | Radera | Redigera | Citera" till exempel längs till vänster till vänster om "e-mail".

jag är ingen hejare på php så det är antagligen därför jag inte lyckats lista ut vart jag ska ändra om det nu går smile

Forumet ligger under www.acadian.n3.net

tack för ett grymt bra forum ! big_smile

2 (edited by Kennel 2003-04-10 21:36)

Re: Flytta på "Rapportera | Radera | Redigera | Citera" ?

Jag förstår inte riktigt var du vill ha dem. Du är medveten om att "Edited by Username..." syns längst till vänster i den tabellcellen om ett inlägg är redigerat? Jag ska redigera detta inlägg så ser du.

Om du ändå vill flytta runt på det så ska du ta en titt i viewtopic.php på raderna 376 och 377. PHP-koden där i mitten på raderna skriver ut "Email | Website ..." respektive "Report | Delete...". Allting mellan <?php och ?> är PHP-kod. Koden på första raden där gör följande: Om det finns några länkar att visa (e-mail, website osv), så skriv ut dem separerade med ett |-tecken, annars skriv ut ett mellanslag (  = non-breaking space). Du kan flytta en sån bibba PHP-kod någon annanstans i blocket med HTML-kod.

Edit: Glömde tacka för beröm :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

såz, nu har jag löst mitt problem :)

grejen var den att jag inte ville ha forumet över en helsida eftersom jag har frames på sidan (vet att du hatar frames) ;)

men iaf, så kom citera på raden under rapportera radera och redigera.
det jag gjorde var att jag lekte lite med tabellen så det blev som jag ville, jag ville inte flytta allt till vänstra sidan, bara få det lite mer till vänster så citera fick plats på samma rad också :)

tackar jättemycket för hjälpen och ännu en gång, suveränt forum ! =)

Det var så lite så.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."