Topic: Låsta trådar

En till Request :P
Istället (eller också) för att bara ändra färgen på en låst tråd, går det inte att fixa en liten ikon med ett hänglås eller liknade, där utrops-tecken för nya trådar/svar brukar vara? Skulle det vara lätt att implentera eller? Jag har ingen aning :D

//Jocke

Re: Låsta trådar

Kolla på rad 166 i viewforum.php. Där har du koden som visar ämnesraden då en tråd är låst.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Låsta trådar

Tackar, ska kolla upp det.

//Jocke

Re: Låsta trådar

Jag har lyckats med att implentera en ikon som visas på dom trådar som är låsta, problemet är att den hamnar i topicen istället för där !-ikonen är.. Vet du vad man kan skriva för att fixa det? smile

//Jocke

Re: Låsta trådar

Jo, det gör du på ungefär samma ställe i koden. Du skall sätta $icon till vad du vill visa där. Frågan är om det verkligen är vad du vill. Ikonen där berättar ju om en tråd innehåller nya inlägg sedan senaste besöket. En låst tråd kan ju mycket väl innehålla nya inlägg den också.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Låsta trådar

Jo, antar att du tänker på regler och andra liknade sticky´s som kanske blir uppdaterade men som ändå är låsta?
Hmm.. Går det inte att kompromissa då? Typ att alla nya låsta får en låst !-ikon, eller att !-ikonen prioriteras före den låsta ikonen? Eller är det för mycket jobb? :)

//Jocke

Re: Låsta trådar

Jo, visst går det. Frågan är bara hur mycket man äv villig att modifiera koden. Om du tittar på koden kring rad 166 så tror jag du reder ut hur du ska göra.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Låsta trådar

Har listat ut hur jag ska göra, problemet är att det inte funkar smile
Men jag skulle behöva lite hjälp med kodning (då jag aldrig kodat i php innan)
Har märkt att det inte finns nån AND, men finns det nått liknande?
Har kollat igenom lite av koden på forumet, men än så länge bara hittat IF, ELSE etc.
För jag vet som sagt hur man ska skriva för att implentera $icon, men det funkar ju inte att bara lägga den koden direkt under den existerande.

//Jocke

9

Re: Låsta trådar

jag antar att du menar AND i vilkorssatser, i så fall skriver du && istället för AND, för OR skriver du ||... om jag förstår vad du inte hittade...

4B 65 6E 6E 65 6C 20 65 20 65 6E 20 67 61 6E 67 73 74 65 72