Topic: Default style

Hallå.. Jag har skapat en egen style för mitt forum, och har satt den som Default, och går man in som gäst så är det rätt, men när man skapar ny användare och loggar in så ändras det till Oxygen..
Är det en bugg, eller går det att ändra nånstans?

//Jocke

Re: Default style

Hmm, jag hade för mig att jag hade fixat det där. Ska ta en titt på det lite senare idag.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Default style

Oki, ingen fara, jag kan vänta, hockey´n börjar inte än på ett tag smile

//Jocke

Re: Default style

*bump* wink

Hittat nått ännu? smile

//Jocke

Re: Default style

Jajaja, jag ska :)

Edit: Imorgon, jag lovar!

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Default style

Hehe.. Ta dig inget extra-arbete för min skull, jag brukar ändå gå in och ändra stylen på mina forum-besökares style´s lite då o då, alltid lika roligt big_smile

//Jocke

Re: Default style

Nu har det snart gått en månad.. Är det imorgon snart? :P
Yäyä, jag ska sluta tjata nu, jag lovar :))

//Jocke

Re: Default style

Ah, just det, PunBB! Jag visste det var något jag hade glömt :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Default style

Fixat.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Default style

Kanon. Hur fixar jag det nu då? =P

//Jocke

Re: Default style

Meh :)

I register.php, byt ut:

$db->query('INSERT INTO '.$db->prefix.'users (username, password, email, hide_email, save_pass, status, registered) VALUES(\''.addslashes($username).'\', \''.md5($password1).'\', \''.$email1.'\', '.$hide_email.', '.$save_pass.', '.$intial_status.', '.$now.')') or error('Unable to create user', __FILE__, __LINE__, $db->error());

mot

$db->query('INSERT INTO '.$db->prefix.'users (username, password, email, hide_email, save_pass, style, status, registered) VALUES(\''.addslashes($username).'\', \''.md5($password1).'\', \''.$email1.'\', '.$hide_email.', '.$save_pass.', \''.$options['default_style'].'\' ,'.$intial_status.', '.$now.')') or error('Unable to create user', __FILE__, __LINE__, $db->error());

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Default style

Kanon, då ska jag sluta tjata om detta nu! Tack för hjälpen! smile

//Jocke