Topic: Jag behöver hjälp

http://punbb.org/profile.php?id=1

Var fan ska "Show posts by this user"-länken placeras? Dess nuvarande position är inte bra av ett antal anledningar. Bemärk också att sidan ser annorlunda ut beroende på om man tittar på sin egen eller någon annans profil.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

2 (edited by RNilsson 2003-06-12 00:17)

Re: Jag behöver hjälp

Kanske i klammer efter profile så här:
Profile [ Show posts by this user ]

?

Sedan spelar det nog ingen större roll om man kollar på sin egen eller någon annans profil tycker jag...
För den kommer väl sitta på samma ställe om den står ovanför all profile-info...

Re: Jag behöver hjälp

Nja, det hjälper tyvärr inte. Det är just den tabellcellen som länken inte får finnas i. Det blir nämligen problem när folk ska göra styles där färgen på länkar och färgen på tabellhuvuden är någorlunda lika.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Jag behöver hjälp

Antingen
Posts       |  964 [Show all] Eller
Last post  |  Today 14:55:02  [ Show all ]
Typ?
Det är väl nästan det som blir bäst och det ter sig väl ganska naturligt att lägga dom där?

//Jocke

Re: Jag behöver hjälp

Annars kan man väl göra en radbrytning efter
Today 14:55:02
och skriva typ

Last post  | Today 14:55:02
                 [ Show all posts ]

//Jocke

Re: Jag behöver hjälp

Ja, jag ska ta en funderare. Kanske är det inte en dum idé att "slå  ihop" last post, posts och show all posts i en cell på något vis. Jag ska laborera.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Jag behöver hjälp

http://www.nrkpgnagare.com/annat/punbb/ … rofile.htm <-- Nått sånt?

//Jocke

Re: Jag behöver hjälp

Ja, typ nåt sånt. Jag har inte hunnit kolla på det än. Ska snart :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

9

Re: Jag behöver hjälp

Tyckte att Nidhogg's förslag var helt utmärkt!

4B 65 6E 6E 65 6C 20 65 20 65 6E 20 67 61 6E 67 73 74 65 72

10

Re: Jag behöver hjälp

Jag har hittat ett till ställe där samma problem dyker upp, det är i samma ruta men när man listar topics, där det står hur många sidor det är och länkar till de olika sidorna: Pages: 1

Re: Jag behöver hjälp

Ja, det har du rätt i. Återigen är det dock svårt att hitta en bättre placering :/

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

12

Re: Jag behöver hjälp

Jo jag håller med dig, att flytta dem är inte lösning på problemet. En egen style till det som ligger där däremot skulle jag uppskatta.

Re: Jag behöver hjälp

Jo, det är ett alternativ, men det medför att man är inkonsekvent vad gäller färger på länkar och det är jag inte så förtjust i.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Jag behöver hjälp

Kommit på nått än?

//Jocke

Re: Jag behöver hjälp

Nej, faktiskt inte :/

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

16 (edited by Nidhogg 2003-08-25 16:25)

Re: Jag behöver hjälp

Har ett till förslag, att helt enkelt splitta posts-cellerna..
Kolla http://www.nrkpgnagare.com/annat/punbb/Förslag.htm

Antingen köra så, eller köra grått på den som går mellan dom så man ser att dom hör till varann..
Vad tycks?

//Jocke

Re: Jag behöver hjälp

I like it!

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Jag behöver hjälp

Should I write in english too? big_smile

//Jocke