Topic: Förslag till logotype för PunBB

Fook från Sweclockers har hjälpt mig lite med en logotype för PunBB. Var inte rädda, det kommer inte dyka upp någon mer grafik i själva forumet, jag bara förbereder mig inför skapandet av någon form av "site" på vilken jag skall kunna marknadsföra PunBB lite hårdare. Personligen tycker jag loggan som Fook fixade är skitsnygg. Jag hoppas ni håller med mig :-)

Det skall påpekas att grundidén till loggan kommer från allas vår favoritmoderator Psionicist från Sweclockers :-)

http://punbb.org/stuff/punbb_logo/punbb_logo.png

Ovanstående är en uppdaterad version av följande första utkast:

http://punbb.org/stuff/punbb_logo/punbb_logo_old.png

Det är serifferna på u och n i själva logotypen som tagit bort. Jag tyckte det blev lite fräschare såhär.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Förslag till logotype för PunBB

w00tas
Pundare unite!

I am, who I am...

Re: Förslag till logotype för PunBB

Could be worse wink.

Gillar iof grills första mer, men den där var fan inte fy skam den heller smile.

Re: Förslag till logotype för PunBB

Är det ingen mer som har några synpunkter? Vi accepterar både ris och ros :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Förslag till logotype för PunBB

Kennel wrote:

Är det ingen mer som har några synpunkter? Vi accepterar både ris och ros :-)

App app app, inte bumpa smile

I am, who I am...

6 (edited by Rich 2003-02-03 12:38)

Re: Förslag till logotype för PunBB

Den ser bra ut. Kanske ngn mjuk stillsam färg skulle sitta fint?

Hmmm.

Re: Förslag till logotype för PunBB

Ja, att ha en trevlig färg (utöver svart) är nog ingen dum idé. Frågan är bara hur det ska se ut då man vill ha loggan mot olika bakgrundsfärger.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

8 (edited by Pickel 2003-02-03 15:11)

Re: Förslag till logotype för PunBB

ja måste få säga några saker:

eftersom PunBB är med stora P:n och B:n överallt annars bör man också ha det i loggon.

Sen så tycker jag att det inte är så smidigt att ha en logga (den där fyrkantiga saken) där det bara står Pun när forumet heter PunBB.

Ska du ändå ha kvar den tycker jag att den ska se lite mer "vågig" ut. Typ att man tar bort de raka strecken i U:et och n:et om du förstår vad jag menar.

EDIT: Du bör väll ändra "Powered by Pun" till "Powered by PunBB"

Re: Förslag till logotype för PunBB

Pickel wrote:
eftersom PunBB är med stora P:n och B:n överallt annars bör man också ha det i loggon.

Det håller jag inte med om. En logga behöver inte ha så mycket med den officiella titeln på en produkt att göra. Dessutom skulle det bli mycket fulare om det stod PunBB i loggan :-)

Pickel wrote:
Sen så tycker jag att det inte är så smidigt att ha en logga (den där fyrkantiga saken) där det bara står Pun när forumet heter PunBB.

Det är med flit. Jag vill att folk ska fortsätta kalla forumet Pun. BB är mer ett suffix för att förtydliga att det är en bulletin board det handlar om.

Pickel wrote:
Ska du ändå ha kvar den tycker jag att den ska se lite mer "vågig" ut. Typ att man tar bort de raka strecken i U:et och n:et om du förstår vad jag menar.

Kanske det. Jag ska kolla på det.

Pickel wrote:
EDIT: Du bör väll ändra "Powered by Pun" till "Powered by PunBB"

Ja, det kan jag göra. Tanken är dock att detta forum ska köra den senast nedladdningsbara versionen av forumet, men du har nog rätt.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

10

Re: Förslag till logotype för PunBB

Kennel wrote:

Ja, att ha en trevlig färg (utöver svart) är nog ingen dum idé. Frågan är bara hur det ska se ut då man vill ha loggan mot olika bakgrundsfärger.

Varför inte använda samma färgschema som default-färgen har i forumet?
Tror jag kommer se bra ut. Det funkar mot vit bakgrund tycker jag iaf.

Hmmm.

11

Re: Förslag till logotype för PunBB

ok då, du har förståss rätt i det mesta

Re: Förslag till logotype för PunBB

Rich wrote:
Varför inte använda samma färgschema som default-färgen har i forumet?
Tror jag kommer se bra ut. Det funkar mot vit bakgrund tycker jag iaf.

Jag funderar nämligen på att göra en "site" för PunBB och denna var tänkt att följa det färgschema som man har valt i sin profil i forumet.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

13

Re: Förslag till logotype för PunBB

Mycket trevlig.
Har du några fler förslag att visa upp?

Re: Förslag till logotype för PunBB

Nej, inte för tillfället. Jag måste ta tag i det här med siten. Gaah, jag hatar att designa webbsidor :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

15

Re: Förslag till logotype för PunBB

Kennel... bara så du vet.. jag använder den bilden som är överst på sidan som länk på min sida till dig.. tongue så du inte blir arg när du ser den menar jag...

Re: Förslag till logotype för PunBB

Nejdå, det blir jag bara glad om du gör :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Förslag till logotype för PunBB

Uppdaterat.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Förslag till logotype för PunBB

Jag ser inga bilder men..

Re: Förslag till logotype för PunBB

Se överst :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Förslag till logotype för PunBB

Ja.. idag fanns dom smile

Ser ut som det står PS nu men wink

punbb på sidan gör det ganska uppenbart vad som ska stå smile

Re: Förslag till logotype för PunBB

Att det är svårt att se vad det står berör mig inte det minsta. Det är nästan en fördel. Då börjar folk nämligen undra och måste undersöka för att ta reda på vad det står :)

Sen står ju faktiskt texten "punbb" bredvid symbolen, så man behöver nog inte vara raketingenjör för att räkna ut att det står Pun i symbolen ;)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

22 (edited by Kristjan 2003-07-02 21:43)

Re: Förslag till logotype för PunBB

Jag tog mig friheten att spinna vidare lite på den där loggan.

http://Kristjan.Revelj.com/pun.jpg

23 (edited by Kristjan 2003-07-02 21:43)

Re: Förslag till logotype för PunBB

Och jag spinner vidare lite till.
http://Kristjan.Revelj.com/pun2.gif

24

Re: Förslag till logotype för PunBB

I like, i like... riktigt fetta logos smile

4B 65 6E 6E 65 6C 20 65 20 65 6E 20 67 61 6E 67 73 74 65 72

Re: Förslag till logotype för PunBB

Jag har också börjat gilla Kristjans förslag. Den logga som jag för tillfället är mest förjust i är följande:

http://punbb.org/stuff/punbb_logo/kristjan.png

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."