1 (edited by Cactuz 2003-07-02 17:26)

Topic: Problem med blocks/boxar

Om man har en kod/citat box som är jättebred

JättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitatJättebredcitat

och sen en kod/citat box som är lite mindre bred

Lite mindre långt citat, Lite mindre långt citat, Lite mindre långt citat, Lite mindre långt citat, Lite mindre långt citat, Lite mindre långt citat,

Så ser ni problemet. Den kortare boxen hamnar centrerat och blir lite kortare. Ska det vara så?

Re: Problem med blocks/boxar

Tyckte först att de inte va något fel, sen såg ja att du hade editerat smile

vart som lite fundersam, hehe

3

Re: Problem med blocks/boxar

Cactuz wrote:
... Ska det vara så?

Hehe, låter som han i Plus på tv.. höhö

4B 65 6E 6E 65 6C 20 65 20 65 6E 20 67 61 6E 67 73 74 65 72

4

Re: Problem med blocks/boxar

max_w wrote:
Hehe, låter som han i Plus på tv.. höhö

Hur kan du stå här och försvara det här mot konsumenten? Vet du vad jag tycker om dina schit inlägg?!

smile


// sorry, kunde inte motstå. delete at will.

, Lanportalen.
---
Nytt DH Snart, håll utkik efter oss där, vi har snygga Webcamcrew-tishor!

5

Re: Problem med blocks/boxar

Haha... det är sånt här ger livet mening :-)

4B 65 6E 6E 65 6C 20 65 20 65 6E 20 67 61 6E 67 73 74 65 72

Re: Problem med blocks/boxar

Hmm, frågan är hur man ska lösa det.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Problem med blocks/boxar

Och med det menar jag att jag inte hittar något snyggt sätt att få det att se rätt ut i alla browsers.

style="margin-left: 25px; margin-right: 25px; width: 100%"

Det ser rätt ut i Firebird, men det blir knas i IE och Opera.

Edit: Det man vill är alltså att boxen ska ta upp hela cellbredden, men ha lite marginaler till vänster och höger.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

8

Re: Problem med blocks/boxar

Kennel wrote:
[...]
Edit: Det man vill är alltså att boxen ska ta upp hela cellbredden, men ha lite marginaler till vänster och höger.

<table width="95%" style="..."> kanske tvingar in de övriga i fållan?

, Lanportalen.
---
Nytt DH Snart, håll utkik efter oss där, vi har snygga Webcamcrew-tishor!

Re: Problem med blocks/boxar

Jag brukar fuska med en 1x1 pixel genomskinlig gif som jag skalar upp till den marginal jag vill ha ... funkar oftast hyffsat. Läggs iblan i en table när det strular för vissa browsers...

Re: Problem med blocks/boxar

Men det är fult att fuska wink

Re: Problem med blocks/boxar

joo ... men som min gamle teknologilärare hade som ordspråk "En bra ingenjör är en lat ingenjör" wink