Topic: Instalationshjälp.

Jag håller på att pilla lite med en hemsida. jag har engetligen inga större skillz i något som har med hemsidebygge eller egentligen något om hur servrar, näverk och sånt fungerar.

Men jag undrar om jag jan advända PunBB på ett webhottel och i så fall hur?
Jag har kommit så långt som till instalationen men jag är itne riktigt säker på vad jag ska fylla i, i fälten.

"Database server hostname"
Har jag ingen aning om vad jag ska skriva förskte med "Chainroaker.com" men det verkar itne fungare

"Database name"
har jag itne heller någon aning om vad jag ska skirva på

"Database username/pasword"
Ska jag väll skriva samma saker som jag skriver i FTP-programmet?

och "Table prefix"
Gissar jag att jag kan lämna tomt?

Känns som om jag har gett lite väl lite information om saker och ting, men jag har som sagt ingen storre koll.
Men är det något information som behövs för att hjälpa mig så får jag väll ta och svara så gott jag kan.

Re: Instalationshjälp.

"Database server hostname", "Database name" och "Database username/pasword" får du av ditt webbhotell. Fråga dem.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3 (edited by Frenzee 2006-04-18 16:56)

Re: Instalationshjälp.

Antar att jag för göra det då.

Men jag gissar att jag redan har den informationen, bara att jag inte vat vad det är.
HAdde varit lättare för mig att få förklarat vad som är vad. EFtersom suport hoss mitt webhottel suger.

Re: Instalationshjälp.

Database name och username brukar du få välja själv. Server hostname får du ringa dem och fråga om.