1 (edited by jilvero 2011-11-13 19:04)

Topic: Skicka mail via gmails smtp.

Tjena

Jag undrar bara om det går att skicka mail via gmails smtp? Eller om det finns någon mod som fixar det?

Jag har smtp som punbb klarar av. Jag har spray, och där krävs det att användarnamn, email och lösen presenteras då man använder smtp'n. i punbb kan man ju bara skriva in användarnamn och pass. kan jag lösa mina problem på något sätt?

Re: Skicka mail via gmails smtp.

Jag tror tyvärr inte det går. GMails SMTP kräver förutom vanligt inloggning att trafiken krypteras. Detta har inte PunBB stöd för.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Skicka mail via gmails smtp.

Rickard wrote:

Jag tror tyvärr inte det går. GMails SMTP kräver förutom vanligt inloggning att trafiken krypteras. Detta har inte PunBB stöd för.

Jo jag vet. Men vad har jag för andra val egentligen? Gmail funkar inte, Spray funkar inte. Har du något tips på någon smtp?

Re: Skicka mail via gmails smtp.

har för mig jag fick hotpop att fungera ... men deras avtalsvillkor måste man väl ta hänsyn till först.

5 (edited by Jansson 2006-04-24 16:41)

Re: Skicka mail via gmails smtp.

Jag hade spray en gång. Jag tror det gick fint att skicka genom deras SMTP server sålänge avsändaren var din spray adress. Prova sätt "Webmaster e-mail" till din spray epost adress och fyll i användare/lösen.

6 (edited by jilvero 2006-04-25 11:33)

Re: Skicka mail via gmails smtp.

Jansson wrote:

Jag hade spray en gång. Jag tror det gick fint att skicka genom deras SMTP server sålänge avsändaren var din spray adress. Prova sätt "Webmaster e-mail" till din spray epost adress och fyll i användare/lösen.

Har för mig att jag redan provat detta, men jag försöker igen. Ska även prova hotpop.

Edit. Ingen funkade. Jag kunde inte ens connecta... det borde jag ju kunna!?

Edit #2: Om jag lyckas skicka mail med ett annat script, kan jag då integrera det i punbb-koden?

Edit #3: Det lyckades till slut, så ni behöver inte lägga ner mer tid på mig smile