Topic: Frågor och supporthjälp.

Först och främst har jag två frågor.

Är det möjligt att köra röstningspollar i Punbb?

Är det möjligt att låsa trådar i PunBB, jag har iallafall inte sett om det går?

Sen har jag en liten supportfråga, det här kanske inte är rätt forum. Jag problem med ett style till punbb, jag försökte med punres forumet och ställde frågan direkt i den tråden som berör just den stylen, men har inte fått någon respons. Så nu tänkte jag kolla med er ifall det är någon mer här som har samma style och som eventuellt kanske vet vad som är fel.

Jag kör GreenPun Style, men nu får jag inte bilder att fungera, och jag är typ noll teknisk, så jag hajar liksom inte vad som är fel. Bilderna ligger i /img/GreenPun, och det ska väl stämma? Jag har försökt med dels manuell installation, men det gick inte, så jag tänkte att jag kanske hade gjort nåt fel, så då testade jag style installer plugin för att köra installationen automatiskt istället. Men det blev ingen skillnad. Själva stylen i sig fungerar ju utmärkt, men bilderna vägrar funka.

Iochförsig står det att jag inte har senaste versionen av style installer, jag vet inte vilken som är den senaste versionen och om det finns någon nyare, men versionen jag kör på är 1.2? Jag hittar iallafall ingen nyare. Men kan det eventuellt vara där som felet ligger, att den automatiska installationen inte kunde fixa bilderna bara för att det inte är senaste versionen? Grejen är ju den att jag var ju tvungen att göra några ändringar i två stycken php dokument för att kunna använda style installer, och jag vet inte om jag kan ha klantat mig i samband med det, och om det är så att det beror på style installer, om felet kan ligga där. Men jag ser iallafall inga error meddelande eller liknande.

Men som sagt, jag är noll teknisk och det här är bara spekulationer.

Hoppas att någon här kanske kan komma med något förslag på vad som kan vara fel.

Re: Frågor och supporthjälp.

finns moddar för att få till polls, sök på punres så ser du

Close topic finns längst ner när man är inne i tråden och är administrator/moderator (även för att sätta den sticky)

ang style, så har jag inget svar, det får någon annan ta wink

Re: Frågor och supporthjälp.

Frank H wrote:

finns moddar för att få till polls, sök på punres så ser du

Close topic finns längst ner när man är inne i tråden och är administrator/moderator (även för att sätta den sticky)

ang style, så har jag inget svar, det får någon annan ta wink

Tänkte att det kanske fanns någon mod, var bara för lat för att leta. Men ska kolla på punres då. smile

Ah! Där fanns det ju, jag som är blind som vanligt! Enda stället jag inte hade kollat på. smile

Jo, sen undrade jag en sak till. Jag skulle behhöva en funktion så att användare kan länka till sina avatarer från en annan server istället, för jag behöver spara på utrymmet och har inte plats för sånt. Är det något som redan finns? Isåfall har jag missat det, kanske finns det någon mod för det?

Re: Frågor och supporthjälp.

Är det verkligen ingen här som kan besvara min andra fråga, eller som eventuellt kan ha någon aning om varför inte bilderna funkar?