1 (edited by pen 2003-11-21 18:08)

Topic: tableprefix + style

ok.. grejjen är den att jag har ett problem som vanligt..
jag har 2st punbb installerade.. som jag vill ska köra på samma prefix(punbb1)
för ena sidan är blå och jag har ett blått theme för att det ska passa till layouten och det andra är beiget.. aja.. men jag vill att båda forumen ska vara joinade.. altså läsa av samma databas.. men vill att style:arna ska vara olika på dom olika forumen.. men det värkar som om punbb sparar valt theme i databasen.. finns det något sätt man kan separera bara just det i forumen?

eller bara att göra så att om man registerar på ena forumet så reggar man automatikst på det andra..

Re: tableprefix + style

Om det enda du vill göra är att ha olika styles i de två forumen är det lättast att bara hacka en av skripten lite. Öppna upp header.php i de båda forumen. Leta efter:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/<?php print $style.'.css' ?>">

och ersätt med t.ex.

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/stil1.css">

I det andra forumet väljer du en annan stil. Bemärk dock att denna förändring kommer att göra att stil1.css kommer visas oavsett vad användaren har valt i sin profil.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3 (edited by pen 2003-11-22 05:45)

Re: tableprefix + style

aja.. jag gillar inte mina användare ändå smile

tack så mycket

EDIT:

ok.. upstog ett litet problem med det..

i options så måste man ju sätta en base dir.. och den varierar ju på forumen men inte i databasen tongue.. finns det något lätt sätt att editera det?

Re: tableprefix + style

Det blir lite krångligare. Jag har nog iofs inte riktigt förstått varför du ha två olika forum med samma innehåll. Är det olika innehåll på de två sidorna som ska dela på forumet?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

5

Re: tableprefix + style

mm.. olika sidor delat forum.. vill ha det så för det är typ samma idé bakom sidorna.. och dom tillhör samma nätvärk.. så jag tyckte att det skulle vara lättast för användarna att bara behöva regga sig på ett forum så e dom med på båda..

Re: tableprefix + style

Ok, du kan inte göra såhär då:

Om man som användare registrerar sig i forumet på sida1, så får man som förval sida1.css som stil i sin profil. Registrerar man sig på sida2, så får man sida2.css som förval. Du lämnar dock kvar möjligheten att byta stil i profilen.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

7 (edited by pen 2003-11-22 20:16)

Re: tableprefix + style

men förvald stil går väl oxå efter databasen? yikes

EDIT
ajusd.. gäller bara att css har samma namn fasst i en annan mapp smile

Re: tableprefix + style

Det är ingen dum idé :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

9

Re: tableprefix + style

men då står bara sissta problemet kvar tongue.. att dom ligger i olika home dirs.. man kan bara posta på ena forumet

Re: tableprefix + style

Du menar med base_url? Det påverkar dock bara admins och moderatorer.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

11 (edited by pen 2003-11-23 15:11)

Re: tableprefix + style

men det gör så att man inte kan posta som admin då heller eller?

nej.. du har rätt... då gäller det ju bara att jag använder admin på adra forumet smile

tack så mycket