Topic: Error javisst

Halloj!

Så fort jag ska ändra nått i admin får jag följande:

Error: Unable to write configuration cache file to cache directory. Please make sure PHP has write access to the directory 'cache'.

Cachekatalogen är chmodad till 777 så jag fattar inte problemet riktigt. Någon vänlig själv som vet vad som är galet?

Kanske ska tillägga att forumet fungerar som det ska i övrigt. Kan skapa nya inlägg och redigera m.m.

MVH

Adam

Re: Error javisst

Prova radera php-skripten i cache-katalogen. Kan vara nån gammal cache-fil som spökar.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Error javisst

Tjena Rickard!

Tackar, svårar än så var det inte denna gången..

Passar på med en annan fråga också. När jag ska klistra en gammal tråd får jag följande felmeddelande:

Felaktig HTTP_REFERER. Du refererades till denna sida från en icke-auktoriserad källa. Om problemet kvarstår, kontrollera så att 'Base URL' i Admin/Options är korrekt och att du besöker forumet genom att navigera till denna URL. Mer information finns i dokumentationen till PunBB.

Base URLen är dock rätt.

MVH

Adam

Re: Error javisst

Finns en klistrad tråd i troubleshooting-forumet som du kan läsa om HTTP_REFERER-problem.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."