1 (edited by Timpa 2002-06-18 15:49)

Topic: plugin

kommer man kunna skriva "plugins" till forumet och enkelt kunna installera dom?



Och en viktig fråga:
kommer forumet att vara gratis?

Re: plugin

Hmm. Det här med plugins har jag inte tänkt på så mycket. Jag vet inte riktigt hur det skulle fungera. Kan du ge nåt exempel på en plugin som man skulle kunna ha?

I tråden på swec skrev jag detta: "Jag har inte heller bestämt mig för "hur" jag ska släppa koden, om den kommer vara open source och i så fall vilken licens jag tänker använda. En sak är iaf säker och det är att forumet kommer vara helt och hållet gratis för privatpersoner och ideella organisationer."

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3 (edited by x1zt 2002-06-18 15:52)

Re: plugin

forumet kommer vara gratis som det stod i hans inlägg på swec

EDIT: kennel han före smile

I probably registered before you, sucker!

4

Re: plugin

Kennel wrote:

Hmm. Det här med plugins har jag inte tänkt på så mycket. Jag vet inte riktigt hur det skulle fungera. Kan du ge nåt exempel på en plugin som man skulle kunna ha?

I tråden på swec skrev jag detta: "Jag har inte heller bestämt mig för "hur" jag ska släppa koden, om den kommer vara open source och i så fall vilken licens jag tänker använda. En sak är iaf säker och det är att forumet kommer vara helt och hållet gratis för privatpersoner och ideella organisationer."


Ok.. läste inte så mycket där.... hoppade direkt hit tongue

aja. Det är ju super bra med gratis big_smile
Kanske dax för swec att byta till Pun forum eller vad det heter smile

Re: plugin

Jag är också nyfiken, vad syftar du på för sorts plugin's?

modem or broadband - man or mouse.

6

Re: plugin

panzar^ wrote:

Jag är också nyfiken, vad syftar du på för sorts plugin's?


Om kan kollat T.ex Snitz forum så finns det massa olika mods o plugins man kan fixa in... ungefär så tänkte jag...