1

Topic: New: ? fast ändå inte

Varför står det att trådar är nya fasten jag läst dom... varit inne i dom, F5:at slängt alla cache osv ??

Re: New: ? fast ändå inte

Så fungerar det i alla forum. Jag vet inget forum som klarar av att hålla reda på exakt vilka trådar en viss användare har läst och när han gjorde det senast. Ta t.ex. vBulletin som vi kör på Swec. Det fungerar på samma sätt som mitt.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: New: ? fast ändå inte

Kan du inte fixa en länk som markerar alla trådar som lästa i resp. forum?

Re: New: ? fast ändå inte

Hmm. Jo, det skulle jag väl kanske kunna göra. Är det något som ni känner är viktigt då? Jag vill inte lägga till för mycket funktionalitet nämligen.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

5

Re: New: ? fast ändå inte

Viktigt och viktigt. Tänkte att det kunde vara lösningen för att det står "new" framför trådar men redan läst.

Re: New: ? fast ändå inte

Cosmo wrote:

Viktigt och viktigt. Tänkte att det kunde vara lösningen för att det står "new" framför trådar men redan läst.

Jo iofs, men är det ett problem? Det är ju inget problem i alla andra forum. Kanske är det det faktum att det står "New:" och att det inte är en ikon som motsvarar samma sak som spelar spratt?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: New: ? fast ändå inte

Jag stör mig inte på det smile

8 (edited by Cosmo 2002-06-18 23:48)

Re: New: ? fast ändå inte

Kennel wrote:

Cosmo wrote:

Viktigt och viktigt. Tänkte att det kunde vara lösningen för att det står "new" framför trådar men redan läst.

Jo iofs, men är det ett problem? Det är ju inget problem i alla andra forum. Kanske är det det faktum att det står "New:" och att det inte är en ikon som motsvarar samma sak som spelar spratt?

Nja...för mig är det inget problem. Men för andra kanske...

Edit: Gillar hur du har löst det här med quote. Att de tidigare förljer med, riktigt läckert.

9

Re: New: ? fast ändå inte

Kennel wrote:

Så fungerar det i alla forum. Jag vet inget forum som klarar av att hålla reda på exakt vilka trådar en viss användare har läst och när han gjorde det senast. Ta t.ex. vBulletin som vi kör på Swec. Det fungerar på samma sätt som mitt.

PhpBB2 funkar!
iaf det dom gör på 64bits.se...
fungerar förvänadsvärd bra till och med... så nu vet du det

lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
uhm leet?

Re: New: ? fast ändå inte

GÖWD wrote:

PhpBB2 funkar!

Ja, det har du fan rätt i. Det har jag inte ens märkt när jag surfat runt i olika phpbb2-forum. Får ta en titt på om det går att lösa på något smidigt sätt.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

11

Re: New: ? fast ändå inte

det e ju till och med öppen sås?
eller var det bara freeware hmm samma sak när det käller php script /me kliar sig i håret

lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
uhm leet?

Re: New: ? fast ändå inte

Jo, phpbb2 är GPL:at, men det betyder inte att jag helt sonika bara kan ta deras kod. Gör jag det måste jag GPL:a även mitt forum. Detta kanske jag gör i slutändan i vilket fall som helst, men jag vill inte sno kod rakt av.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."