1 (edited by Pekz0r 2006-01-17 21:18)

Topic: Senaste topic och inlogging

1. Hur gör man för att få en lista över senaste aktiva topics som ser ut ungefär som denna:

<topicname>
by <nick> <date> <time>
Ett bra förslag!
by Kungen Today 14:05:46

Skulle även vilja ha texten topicnamn raden lite störe än den andra texten

Kan man göra detta med extern.php?

2. En sak till.
Jag har en inloggning till forumet på min startsida, men nu blir skickad till direkt till forumet om man loggar in. Jag vill att man ska vara kvar på sidan, men att det ska stå "inloggad som <nick>" istället fär inlogningsformuläret. Det skulle ju gå att lösa med en enkel if-sats men jag vet inte hur man kollar om man är inloggad eller inte och vad användarnamnet är på den aktulla sessionen är. Såhär ser det ut nu:

<form id="login" method="post" action="forum/login.php?action=in">
<input type="hidden" name="form_sent" value="1" />
<label class="conl"><strong>Användarnamn</strong><input type="text" name="req_username" size="25" maxlength="25" tabindex="1" /></label>
<label class="conl"><strong>Lösenord</strong><input type="password" name="req_password" size="16" maxlength="16" tabindex="2" /></label>
<input type="submit" name="login" value="Logga in" tabindex="3" />
<br>
<a href="forum/register.php" tabindex="4">Inte registrerad än?</a>  
<a href="forum/login.php?action=forget" tabindex="5">Glömt ditt lösenord?</a><p>
</form>

Re: Senaste topic och inlogging

Jag vet inte riktigt, men jag vet att du kommer få betydligt snabbare svar om du knåpar ihop frågan på engelska och postar den i Troubleshooting istället.

hej!

3 (edited by Pekz0r 2006-01-18 07:36)

Re: Senaste topic och inlogging

Okey, tester det

Orkade inte skriva på engelska....