1

Topic: Uploading av Avatar (GIF)

File is corrupt får jag dådå..eller nått sånt...


info om fil:

60x60px
5295Bytes stor

Funkar fint på SweC...

Aja..

Re: Uploading av Avatar (GIF)

Kan du länka till den gifen?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: Uploading av Avatar (GIF)

It would be my pleasure...http://hem.passagen.se/pythonx/
så ligger den där...

ev. om du vill http://hem.passagen.se/pythonx/sak.gif


right click it mister!

Re: Uploading av Avatar (GIF)

Tack vare din gif kom jag på att funktionen cykze skrivit åt mig var lite knas. Det kommer vara fixat senare ikväll.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

5

Re: Uploading av Avatar (GIF)

Kennel: Kan du kontakta mig om den nu fixade funktionen, i framtiden, inte släpper igenom en gif-bild som är korrekt? Skulle vara kul att få kolla på den bilden isf.

Re: Uploading av Avatar (GIF)

cykel wrote:

Kennel: Kan du kontakta mig om den nu fixade funktionen, i framtiden, inte släpper igenom en gif-bild som är korrekt? Skulle vara kul att få kolla på den bilden isf.

Japp, det ska jag göra.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

7

Re: Uploading av Avatar (GIF)

thx

8 (edited by cykel 2002-07-05 19:56)

Re: Uploading av Avatar (GIF)

Jag beskådade min kod i profile.php och kom att tänka på att det kanske är bäst att slänga in nedanstående kod i loopen. Eftersom det inte är någon idé att fortsätta till EOF om ingen av de blocken som min "funktion" känner igen påträffas.


else
{
    fseek( $fp, -2, SEEK_CUR); // backar två steg dit den borde ha hittat en block-identifierare (eller vad det nu kallas). detta för att det inte ska råka ligga en 0x2c där filpekaren befann sig förut. osannolikt, men det känns bäst så iaf
    break;
}

Re: Uploading av Avatar (GIF)

Det har du så rätt i. Thanks again!

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

10

Re: Uploading av Avatar (GIF)

np