1

Topic: Hur snabbt är Pun?

Hur snabbt är Pun i jämförelse med stora forum som vB, phpBB mfl? Det skulle vara kul med lite siffror.

Re: Hur snabbt är Pun?

Jag har inte gjort några direkt tester faktiskt. Jag jobbar för fullt med version 1.1 nu och när det börjar bli någorlunda färdigt har jag tänkt göra lite tester. I 1.1 ligger t.ex. topics i en egen tabell, så saker som viewforum.php blir ganska mycket snabbare. Jag avvaktar därför med hastighetsjämförelser.

Det är dessutom lite svårt att göra några vettiga tester. Jag tar emot alla förslag på hur dessa tester ska genomföras.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Hur snabbt är Pun?

Du har ju en sån fin lösning, längst ner på sidan:

[ Generated in 0.163 seconds ]

Hi

Re: Hur snabbt är Pun?

jävliigt snabbt för mig iaf...

Re: Hur snabbt är Pun?

Ska jag skaffa ett forum nån gång så kommer det garanterat att bli Pun!
Så underbart snyggt och snabbt! *blått*

Re: Hur snabbt är Pun?

Klabbe wrote:

Ska jag skaffa ett forum nån gång så kommer det garanterat att bli Pun!
Så underbart snyggt och snabbt! *blått*

Trevligt :-)

Jag har kommit till skott nu igen och jobbar på nästa release. index.php och viewforum.php kommer vara en ganska mycket snabbare båda två. viewthread.php är dessutom något snabbare, men det är marginellt. Jag har även minskat antal queries i en hel del script, så överlag kommer nog forumet vara lite snabbare.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

7 (edited by KD 2002-09-09 22:32)

Re: Hur snabbt är Pun?

Kennel wrote:

Trevligt :-)

Jag har kommit till skott nu igen och jobbar på nästa release. index.php och viewforum.php kommer vara en ganska mycket snabbare båda två. viewthread.php är dessutom något snabbare, men det är marginellt. Jag har även minskat antal queries i en hel del script, så överlag kommer nog forumet vara lite snabbare.

Kommer Pun 1.0 Final visas med hjälp ut av HTML eller XHTML(Strict)?

Re: Hur snabbt är Pun?

KD wrote:

Kommer Pun 1.0 Final visas med hjälp ut av HTML eller XHTML(Strict)?

Bra fråga. Som det är nu har jag inte konverterat något till XHTML. Vi får se. Sen vet jag inte heller om det blir Strict eller Transitional.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

9

Re: Hur snabbt är Pun?

cykel wrote:

Hur snabbt är Pun i jämförelse med stora forum som vB, phpBB mfl? Det skulle vara kul med lite siffror.

Väldigt, väldigt snabbt. Snabbt så in i hela helvete, ja jävlar.

"What in the hell happened here...You guys have too much time on your hands"

Re: Hur snabbt är Pun?

Jag har ju både phpbb och pun installerat på min hemsida. Båda ligger på samma dator med samma uppkoppling och jag märker iaf en klar skillnad i hastighet. Pun är snabbare.

Re: Hur snabbt är Pun?

såå mycket snabbare än vbulliten på swec om man sitter på modem iaf, har ny lägenhet nu så ja e tvingad att sitta på modem fram till dess att telia har fått fingrarna ut *****... usch va segt de går!