Topic: Blir bara inloggad som gäst.

Jag har installerat pun nu, men när jag ska logga in så syns jag bara som gäst. Jag har loggat in med samma namn och lösenord som jag angav när jag installerade. Vad är fel?

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Hmm. Jag fattar inte. Står det "Logged in as Mathias" eller står det "Not logged in"?

Det är bara inte ett cache-problem som går att lösa genom att refresha en gång?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Det står "Not logged in", även fast jag har loggat in.

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Mathias wrote:

Det står "Not logged in", även fast jag har loggat in.

Skumt. Mycket skumt. Det hjälper inte om du refreshar då?

Edit: Har du URL:en till ditt forum, så ska jag ta en titt.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Blir bara inloggad som gäst.

http://213.89.173.101:2000/sidor/MATTE/pun/index.php

6 (edited by Mathias 2002-09-23 08:52)

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Jag tror att det är min dator det är fel på. Cookiesen funkar tydligen inte. Jag har inte samma fel på min andra dator.

Edit: Eller nej förresten. Cookies på swec, NH och detta forum funkar ju.

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Ja, jag har ingen aning vad som är fel. Jag provade precis att regga mig, men det sätts aldrig någon cookie. Jag undrar också hur fan Turbonallen lyckades posta ett inlägg när man inte kan logga in.

Vad har du satt $cookiedomain, $cookiepath och $cookiesecure till i config.php?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Blir bara inloggad som gäst.

I have skillz


http://213.89.173.101:2000/sidor/MATTE/ … d.php?id=3

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Jag fattar faktiskt inte vad det är som är fel. Det måste vara ditt PHP som är konstigt konfat eller nåt.

Jag sitter och funderar på om det kanske är det faktum att han inte kör webservern på port 80 som ställer till det. Jag tvekar dock på att det är det som är problemet.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

10

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Kennel wrote:

Jag fattar faktiskt inte vad det är som är fel. Det måste vara ditt PHP som är konstigt konfat eller nåt.

Jag sitter och funderar på om det kanske är det faktum att han inte kör webservern på port 80 som ställer till det. Jag tvekar dock på att det är det som är problemet.

Jag har själv kört ett stycke pun på en annan port än 80(8080), och jag kan säga att det vart inga problem med det. För min del iaf.

11 (edited by Mathias 2002-09-25 19:09)

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Nu fungerar allt. Jag hade nåt knas på min dator, så jag installerade om allting

Men jag blir lite fundersam över att kennel inte kan logga in. Kan du försöka igen???

www.forum2.mahias.rocks.it

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Kennel wrote:

Ja, jag har ingen aning vad som är fel. Jag provade precis att regga mig, men det sätts aldrig någon cookie. Jag undrar också hur fan Turbonallen lyckades posta ett inlägg när man inte kan logga in.

Vad har du satt $cookiedomain, $cookiepath och $cookiesecure till i config.php?

$cookiedomain = '';
$cookiepath = '/';
$cookiesecure = 0;

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Mathias wrote:

Nu fungerar allt. Jag hade nåt knas på min dator, så jag installerade om allting

Men jag blir lite fundersam över att kennel inte kan logga in. Kan du försöka igen???

www.forum2.mahias.rocks.it

Nu går det bra. Skumt :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

14

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Nu har jag samma fel igen.

Kan du vara snäll och kolla om du kan logga in (registrera)

www.mathias.shows.it

15

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Har samma problem på mitt forum. Kan inte logga in... Vetefan vad som kan tänkas vara fel.

http://armis.no-ip.com/pun är adressen dit.

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Mathias. wrote:

Nu har jag samma fel igen.

Kan du vara snäll och kolla om du kan logga in (registrera)

www.mathias.shows.it

Du har en felkonfigurerad smtp-server i din php.ini, så forumet misslyckas med att skicka lösenordet när man registrerar sig. Jag har med andra ord inte lyckats regga mig för att testa ditt forum.

armis wrote:

Har samma problem på mitt forum. Kan inte logga in... Vetefan vad som kan tänkas vara fel.

http://armis.no-ip.com/pun är adressen dit.

Jag provade precis att regga mig i ditt forum och det verkar funka fint. Jag kan iaf logga in och ut.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

17

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Kennel wrote:

Mathias. wrote:

Nu har jag samma fel igen.

Kan du vara snäll och kolla om du kan logga in (registrera)

www.mathias.shows.it

Du har en felkonfigurerad smtp-server i din php.ini, så forumet misslyckas med att skicka lösenordet när man registrerar sig. Jag har med andra ord inte lyckats regga mig för att testa ditt forum.

armis wrote:

Har samma problem på mitt forum. Kan inte logga in... Vetefan vad som kan tänkas vara fel.

http://armis.no-ip.com/pun är adressen dit.

Jag provade precis att regga mig i ditt forum och det verkar funka fint. Jag kan iaf logga in och ut.

Ok, men jag kan fortfarande inte logga in. Den bara "loopar".

Re: Blir bara inloggad som gäst.

armis wrote:

Ok, men jag kan fortfarande inte logga in. Den bara "loopar".

Jag tog en ny titt i ditt forum och du har ju skrivit flera inlägg under användarnamnet armis. Betyder det att det funkar nu eller? I så fall, vad ändrade du?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

19

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Kennel wrote:

armis wrote:

Ok, men jag kan fortfarande inte logga in. Den bara "loopar".

Jag tog en ny titt i ditt forum och du har ju skrivit flera inlägg under användarnamnet armis. Betyder det att det funkar nu eller? I så fall, vad ändrade du?

Nja.. Jag följer länken som jag mailade till mig själv för att kunna logga in i forumet. Långsökt, men det funkar :)

Re: Blir bara inloggad som gäst.

armis wrote:

Nja.. Jag följer länken som jag mailade till mig själv för att kunna logga in i forumet. Långsökt, men det funkar :)

Va? Jag fattar inte vad du menar. Kan du förklara lite tydligare? Vad är det som funkar och vad är det som inte funkar. Vad menar du t.ex med att den "loopar"?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

21

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Kennel wrote:

armis wrote:

Nja.. Jag följer länken som jag mailade till mig själv för att kunna logga in i forumet. Långsökt, men det funkar :)

Va? Jag fattar inte vad du menar. Kan du förklara lite tydligare? Vad är det som funkar och vad är det som inte funkar. Vad menar du t.ex med att den "loopar"?

När jag försöker logga in på forumet så skriver jag in mitt användarnamn och lösenord. Och nu skickar den bara tillbaka mig till index, inte inloggad. Och så kan jag fortsätta hur länge jag vill.

Men får att bli inloggad följer jag bara länken som jag mailade till mig själv (tryckte på glömt lösenord eller något sånt). Den ser ut ungefär såhär: http://armis.no-ip.com/pun/profile.php? … y=********

OCh om jag följer den länken så blir jag inloggad...

Re: Blir bara inloggad som gäst.

armis wrote:

När jag försöker logga in på forumet så skriver jag in mitt användarnamn och lösenord. Och nu skickar den bara tillbaka mig till index, inte inloggad. Och så kan jag fortsätta hur länge jag vill.

Men får att bli inloggad följer jag bara länken som jag mailade till mig själv (tryckte på glömt lösenord eller något sånt). Den ser ut ungefär såhär: http://armis.no-ip.com/pun/profile.php? … y=********

OCh om jag följer den länken så blir jag inloggad...

VA? Det är fan omöjligt. Den där länken ska definitivt inte logga in dig. Det här var mycket mystiskt. Det är dessutom konstigt att det endast är för dig som det strular. Alla andra i ditt forum verkar vara fria från problem. Stämmer det?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

23

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Kennel wrote:

armis wrote:

När jag försöker logga in på forumet så skriver jag in mitt användarnamn och lösenord. Och nu skickar den bara tillbaka mig till index, inte inloggad. Och så kan jag fortsätta hur länge jag vill.

Men får att bli inloggad följer jag bara länken som jag mailade till mig själv (tryckte på glömt lösenord eller något sånt). Den ser ut ungefär såhär: http://armis.no-ip.com/pun/profile.php? … y=********

OCh om jag följer den länken så blir jag inloggad...

VA? Det är fan omöjligt. Den där länken ska definitivt inte logga in dig. Det här var mycket mystiskt. Det är dessutom konstigt att det endast är för dig som det strular. Alla andra i ditt forum verkar vara fria från problem. Stämmer det?

Japp det stämmer, bara jag som har problemet.

Re: Blir bara inloggad som gäst.

armis wrote:

Japp det stämmer, bara jag som har problemet.

Och det är på din dator som forumet körs? Vad använder du för browser förresten?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

25

Re: Blir bara inloggad som gäst.

Kennel wrote:

armis wrote:

Japp det stämmer, bara jag som har problemet.

Och det är på din dator som forumet körs? Vad använder du för browser förresten?

Japp det är på min dator forumet ligger och INternet Explorer används.