1

Topic: IP adress

Finns det något sett man kan som utomstående se andras IP adress i forumet.
För jag råkade ut för att någon annan tog sig in på mitt inloggnings konto
på min klasss forum.

Om det inte är möjligt så har du juh en sak som kan läggas till i alla meddelandena. IP adressen till den som skriver det.

2

Re: IP adress

Admins kan se allas IP-adresser.
Dock ser man bara ipadressen när någon skriver ett inlägg. Och skulle den som har tagit sig in på någons konto ta bort inlägget igen så har man inte längre något ip.
Bättre hade varit om ipt loggades oftare på något sätt.

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: IP adress

TwaN wrote:

Bättre hade varit om ipt loggades oftare på något sätt.

Tja, kanske det, men hur skulle det gå till?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

4

Re: IP adress

Det hade varit bra om det loggats varje gång man loggar in, men det kan bli lite besvärligt kan jag tro...
Annars hade det varit bra om ipt loggas fast man tar bort inlägget.

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: IP adress

Vi har aldrig haft några problem med det på Sweclockers, så jag tror nog det hamnar på hyllan. Om någon spammar med en massa skit tvekar jag på att han/hon raderar det sen.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

6

Re: IP adress

Kennel wrote:

Vi har aldrig haft några problem med det på Sweclockers, så jag tror nog det hamnar på hyllan. Om någon spammar med en massa skit tvekar jag på att han/hon raderar det sen.

meep meep ;-)

7

Re: IP adress

En annan lösning hade kunnat vara att om en användare skulle ta bort en tråd som han skapat, fortfarande finns kvar, fast endast synlig för admins och moderatorer.

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: IP adress

Jo, iofs, men jag förstår inte riktigt vad problemet är. Är det verkligen någon som haft problem med att folk reggar sig, spammar och sen raderar sina inlägg?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

9

Re: IP adress

Nja... problemet var att någon hade knäckt en forummedlems lösen, och skrivit ett inlägg. Jag såg inlägget men visste inte då att det var hackat. Kort där på så var medelandet bortaget igen. Och inget ip loggat.

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: IP adress

Ok, jag ska skriva upp det på listan, men jag lovar inget.

Vi har haft några liknande fall på SweClockers. Vår policy där är dock att folk får ansvara för sina egna lösenord. Om jag glömmer logga ut från min burk och någon annan kommer och spammar med mitt konto är det mitt fel.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

11

Re: IP adress

Låter bra!

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB