Topic: Registrerings problem

Hej:

Användare kan ej registrera sig hos mig, de får inget mail med lösenord.
Jag är inte så haj på detta men vill gärna få det att funka.

Jag har kikat runt här och inser nu att det måste bero på min php.ini (tror jag)
Vad skriver man i den vid SMTP raderna?
------------------------------
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = SERVER                    //Datorns namn?

; For Win32 only.
sendmail_from = wvr.ath.cx    //Skicka från min adress?
-------------------------------
Det finns ju en SMTP grejj i Win2k som jag startat, men jag vet inte
hur man konfigurerar den,eller om den behövs.

Nu har jag krånglat med detta i 5 timmar smile

Re: Registrerings problem

Jag har faktiskt aldrig provat det i Windows, men testa att skriva in mail1.telia.com för SMTP och någon giltig e-postadress i sendmail_from.

Om du inte får det att funka kan du alltid använda det i forumet inbyggda stöder för externa SMTP-servrar. I Admin/Options kan du ställa in forumet så att det använder en extern SMTP-server. I ditt fall skulle du skriva in mail1.telia.com (inget användarnamn/lösenord).

Skriv gärna ett inlägg om det löser sig!

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Registrerings problem

Kennel wrote:

Jag har faktiskt aldrig provat det i Windows, men testa att skriva in mail1.telia.com för SMTP och någon giltig e-postadress i sendmail_from.

Om du inte får det att funka kan du alltid använda det i forumet inbyggda stöder för externa SMTP-servrar. I Admin/Options kan du ställa in forumet så att det använder en extern SMTP-server. I ditt fall skulle du skriva in mail1.telia.com (inget användarnamn/lösenord).

Skriv gärna ett inlägg om det löser sig!

Tackar så mycket! Det förstnämnda fungerade utmärkt.

Keep up the good work!

Re: Registrerings problem

Härligt!

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."