1 (edited by Export 2002-12-25 03:51)

Topic: Fått klagomål

Fått massa klagomål av dom som använder forumet som jag använder.

Dom säger att det inte går att logga in för att det står "Du är inte inloggad" när dom försöker logga in.



EDIT: Kan det bero på deras cookie säkerhet att dom måste sänka den lite eller nåt sånt ?

Jag testar deras logins och pass funkar perfekt för mig.. men det funkar inte för dom, det måste vara deras Internet Explorer som gör nåt isf antar jag ?

Re: Fått klagomål

Kan man få se ditt forum?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: Fått klagomål

http://forum.visionzone.org/
Inte så svårt att hitta wink

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: Fått klagomål

Hehe, jag är visst lite lat av mig :-)

Jag registrerade mig och upptäckte att forumet försöker sätta en cookie som gäller för subdomänen visionzone.donnex.net och inte forum.visionzone.org, detta är orsaken till att det inte funkar. Vad har du satt $cookiedomain och $cookiepath till i din config.php?

Edit: Det funkar i Mozilla, men inte i IE. Jag vet faktiskt inte varför det fungerar i Mozilla. Det borde nämligen inte göra det :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."