Topic: Ska Pun heta Pun?

Jag sitter och funderar över om Pun verkligen är ett bra namn på en bulletin board-programvara. Det är egentligen bara den svenska översättningen av Pun (ordlek) som är kul. Eftersom Pun är Open Source och jag planerar att göra det mer tillgängligt i den bemärkelsen (i form av cvs) så tycker jag att ordet "open" gärna skulle finnas med i namnet. Har ni några förslag? Att namnet.org är ledigt är obligatoriskt. Detta gör tyvärr att Openforum och Opentalk inte går :-(

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

2 (edited by Castor Troy 2003-01-09 06:58)

Re: Ska Pun heta Pun?

Open Board - openboard.org
Open Bulletin - openbulletin.org
GNU Forum - gnuforum.org
GNUF (GNU Forum) - gnuf.org

Nä - jag ger upp tillfälligt, ingen idé känns riktigt bra. Jag återkommer.

openforum.org går för den delen att köpa, men det kostar minst $688...

Re: Ska Pun heta Pun?

Hmm, jag gillar både openboard och openbulletin faktiskt. Fler förslag?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Ska Pun heta Pun?

Snow Board eller dylikt tycker jag är ett roligt namn för ett forum. Vad Snow står för får du hitta på själv, men eftersom vi talar open source måste det vara typ "Snow is Not Oddly Written" eller så. ;)

Hi

Re: Ska Pun heta Pun?

Psionicist wrote:

Snow Board eller dylikt tycker jag är ett roligt namn för ett forum. Vad Snow står för får du hitta på själv, men eftersom vi talar open source måste det vara typ "Snow is Not Oddly Written" eller så. wink

Hahaha, jo, det kanske inte är så dumt (:roll:).

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

6 (edited by Psionicist 2003-01-09 17:33)

Re: Ska Pun heta Pun?

Inte det nej. ;)

Något som gör anspråk på forumets snabbhet kanske? "Open Force Power Bulletin" ;)

Allvarligt talat så är det en jävligt bra fråga. Inga problem att komma på dåliga namn, men det är ju inte det du är ute efter.

FREEFORuM är väl det bästa jag kan komma på hittils. Måste dock säga att jag gillar Snow Board. Ett roligt namn. :)

Hi

Re: Ska Pun heta Pun?

Japp, freeforum är inte helt tokigt. Alla vettiga domäner med det namnet är dock upptagna :(

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

8 (edited by Pickel 2003-01-09 19:13)

Re: Ska Pun heta Pun?

tog mej faktiskt mödan att regga mig bara för att säga att jag tycker att Pun är ett så klockrent bra namt. Kort och lätt att uttala, funkar på många språk, och så är det ett lite kul namn som dessutom har en innebörd...

så behåll namnet pun

EDIT
http://www.pun.nu/ är ledigt

Re: Ska Pun heta Pun?

Håller med, pun är kort och bra på alla sätt. pun.sf.net verkar taget :-/

Re: Ska Pun heta Pun?

Ja, vad fan!

"Parallel Universe (PU) is a visual parallel programming tool using the CSP threads model (see: JCSP, CCSP and Occam). PU strive to eliminate the problems of deadlock, livelock, starvation and syncronisation."

"Project UNIX name: pun"

Varför kallar de det för pun? Argh.

"Latest news: 2000-06-11 22:14"

Inte så aktivt projekt dock.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

11

Re: Ska Pun heta Pun?

Snow Board var ju lätt bäst hitills, om man inte ska hålla sig till pun då smile

"Sofisticated N00b OWner" eller så smile

12

Re: Ska Pun heta Pun?

OpenPUN? :roll:
Tycker iaf jag är ett bra namn...

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

Re: Ska Pun heta Pun?

Röstar för Snow Board smile

14

Re: Ska Pun heta Pun?

Hehe Snow Board är bästa nån kommit i förslag med. big_smile

Kennel Board kanske skulle sitta fint? :roll:

15

Re: Ska Pun heta Pun?

Varför inte ta upp andra "boards" såsom Wakeboard, eller Skateboard?

Re: Ska Pun heta Pun?

Kanske något som visar att det är snabbt?

Fast Forum
Fast Free Forum
SpeedBoard

eller något liknande?

"Tack Sverige! Vi ses!"

17

Re: Ska Pun heta Pun?

håller med om att Pun är ett fint och bra namn, tycker du ska behålla det. smile

Re: Ska Pun heta Pun?

MajesticBoard smile

Re: Ska Pun heta Pun?

Tja, det verkar vara 50-50 här vad gäller att byta namn eller behålla Pun. Jag köper att det behåller namnet Pun, men vilken domän ska man då köra på?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Ska Pun heta Pun?

Vad säger ni om PunBB? Då kan man ändå med gott samvete fortsätta kalla det Pun. punbb.org är dessutom ledig.

Edit: Quizor påminde mig om att jag faktiska kan regga pun.se nu i April. Ju mer jag tänker på det, desto vettigare känns det.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

21

Re: Ska Pun heta Pun?

Jag håller fast vid OpenPun

Workstation:Debian GNU/Linux & Windows XP, PIII 1Ghz, 384MB RAM, 120GB (WD), AOpen GeForce4 Ti4200 128MB, SB Live! 5.1,
Server: Debian GNU/Linux, PII 300Mhz, 192MBRAM, 7.5+43GB

22 (edited by QazTaz 2003-01-15 18:08)

Re: Ska Pun heta Pun?

Men pun.se blir ju en något ologisk adress. För svenska grejer är det ju en adress man prövar, men internationellt sätt?.

Annars är ju Pun ett bra namn, PunBB också kanske.

Men jag gillar Snowboard av nån anledning smile

Edit, mena att i stort sätt alla öpen-sås-projekt har en .org adress, man förväntar sig att de har det.

23

Re: Ska Pun heta Pun?

jag gillar också snowboard, jäkla fyndigt wink

Re: Ska Pun heta Pun?

Hmm, jag vill inte dissa Psionicists fina förslag, men vad är det som är "fyndigt" med SnowBoard? Jag fattar helt enkelt inte :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Ska Pun heta Pun?

Nu börjar jag bli riktigt uppgiven. Jag vill nog ha kvar Pun, men då är domän ett enormt jävla problem.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."