1

Topic: halv-bugg

I Censoring för ord i admin panelen kan man som underförståt censorera ord. Men ta som ett exempel, att censorera ordet Zoegas och replaca det med något annat är inga problem. Det är här min tanke kommer in.

Jag tycker att om man har censorerat ett ord, t.ex Zoegas, borde det inkludera Zoégas etc... men det är bara en tanke...

( Inget ont om Zoégas, den godaste kaffe sorten som existerar )

4B 65 6E 6E 65 6C 20 65 20 65 6E 20 67 61 6E 67 73 74 65 72

Re: halv-bugg

max_w wrote:
Jag tycker att om man har censorerat ett ord, t.ex Zoegas, borde det inkludera Zoégas etc... men det är bara en tanke...

Hmm. Det blir relativt mycket extra jobb (både för mig och för servern som skall censurera), så jag är lite skeptisk. Det blir ju ganska många varianter man får leta efter då (a kan bli á, à, â och  e kan bli é, è, ê osv).

max_w wrote:
( Inget ont om Zoégas, den godaste kaffe sorten som existerar )

WORD! :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: halv-bugg

Kennel wrote:

max_w wrote:
Jag tycker att om man har censorerat ett ord, t.ex Zoegas, borde det inkludera Zoégas etc... men det är bara en tanke...

Hmm. Det blir relativt mycket extra jobb (både för mig och för servern som skall censurera), så jag är lite skeptisk. Det blir ju ganska många varianter man får leta efter då (a kan bli á, à, â och  e kan bli é, è, ê osv).

max_w wrote:
( Inget ont om Zoégas, den godaste kaffe sorten som existerar )

WORD! smile


vad är de för fel på en hel platta kokkaffe för 150kr på överskottsbolaget? wink

Re: halv-bugg

Jag bor 200 meter från Zoégas :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

5

Re: halv-bugg

Kennel wrote:

Hmm. Det blir relativt mycket extra jobb (både för mig och för servern som skall censurera), så jag är lite skeptisk. Det blir ju ganska många varianter man får leta efter då (a kan bli á, à, â och  e kan bli é, è, ê osv).

Jag förstår vad du menar, kanske lite onödigt...

Kennel wrote:
WORD! smile

Zoégas kommer från gudarna...

4B 65 6E 6E 65 6C 20 65 20 65 6E 20 67 61 6E 67 73 74 65 72