1

Topic: Kan inte nå mina forum

Har stött på ett skumt problem när jag kör mitt forum lokalt. Jag kan inte längre nå mina forumkategorier. När jag klickar på en rubrik så kommer jag till: http://localhost/anvnamn/katalog/forum/viewforum?id=2 men ingen sida laddas. Om jag klickar på namnet/tråden i "senaste inlägg kolumnen" så kommer jag in i forumet. Inte annars.

Vad kan detta bero på?

Tack på förhand!

Re: Kan inte nå mina forum

Det var en bra fråga. Man ser på din URL vad som är fel (.php saknas på viewforum), men varför det är så har jag ingen aning.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

3

Re: Kan inte nå mina forum

Skrev ur (det dåliga) minnet... Naturligtvis skall .php ingå.

Re: Kan inte nå mina forum

Vad menar du med "ingen sida laddas"? Får du upp något felmeddelande från din webbserver?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

5

Re: Kan inte nå mina forum

Får inget felmeddelande överhuvudtaget.... Webbläsaren läddar bara inte in någon sida.
Min MySql har strulat lite på sistone så jag installerade om den och skapade nya databaser. Detta problem är fortfarande kvar dock.

Här är koden från min config-fil

<?php

$db_type = 'mysql';
$db_host = '127.0.0.1';
$db_name = 'forum';
$db_username = 'root';
$db_password = '';
$db_prefix = '';
$p_connect = false;

$cookie_name = 'punbb_cookie';
$cookie_domain = '';
$cookie_path = '/';
$cookie_secure = 0;

$language = 'se';

define('PUN', 1);

?>

Undrar om jag har glömt någon "/" någonstans?

Här är URL'en till viewforum:

http://127.0.0.1/~joel/klassiskgitarr/f … m.php?id=1

Re: Kan inte nå mina forum

Vad kör du för operativsystem och webbserver?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

7

Re: Kan inte nå mina forum

Mac OS X (10.3) och Apache

Re: Kan inte nå mina forum

Nej, jag tycker det ser rätt ut. Har du provat att ladda hem och packa upp filerna (inkl. lang packet) en gång till?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

9

Re: Kan inte nå mina forum

Grejen var att det funkade förut. Måste ha råkat ändra någonstans (där jag inte skulle ha ändrat). Vilka filer tror du problemet kan ligga i? Tänkte begränsa felsökningen något... smile

Re: Kan inte nå mina forum

Först och främst. Får du en tom sida? Alltså, om du väljer "Visa källa" (eller vad du gör i din browser), får du då upp en tom sida, men med <html><body> osv?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

11

Re: Kan inte nå mina forum

Fixade det med en ominstallation. Det var inte så mycket jobb som jag trodde det skulle innebära. Tack för all hjälp och ett fantastiskt fantastiskt forum!!!

Ha en fortsatt trevlig kväll! smile

Re: Kan inte nå mina forum

Det var så lite så :)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."