Topic: _new.png ikonen syns inte ?

Har fått nästan allt att fungera nu, men den lilla ikonen med xxxxxx_new.png syns inte för mig. Den har samma namn som mitt stylesheet, ligger på rätt ställe och ska fungera eftersom jag bara testat att byta namn på HeavyAir_new.png.

Högerklickar jag i den tomma rutan i explorer och kollar egenskaper så länkar den till rätt ställe och rätt bild, men den syns ändå inte. Testade att dra in bilden i explorer för hand för att se så att det inte var explorer som strulade men då visade den bilden utan problem.

Sen hade jag ett annat problem.
Ifall jag använder sökfunktionen och söker på "looking", som ingår i default meddelandet efter att man installerat punbb. Då hittar den ingenting, fast varken look eller looking finns med i någon av stopwords listorna. Gör jag däremot ett eget inlägg med ordet looking, så hittar den det. Är väl inget problem i sig, men lite mysko var det...

Re: _new.png ikonen syns inte ?

Förmodligen lägs inte default posten in i serch_words tabellen.

Re: _new.png ikonen syns inte ?

Varför den inte hittar din bild är mycket konstigt. Fungerar det med standardstilarna?

Orsaken till ditt andra problem är precis som Jansson säger att det första inlägget aldrig indexeras av sökmotorn.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

4 (edited by tord yvel 2004-04-17 12:47)

Re: _new.png ikonen syns inte ?

Nja, märkte att det bara inte fungerar med tutorials4u och heavyair... men på de andra verkar det fungera.

Re: _new.png ikonen syns inte ?

Mycket konstigt. Om du högerklickar på den brutna länken och kollar URL:en och pastar den i ett nytt fönster/tab, funkar det då? Om det gör det har jag ärligt talat ingen aning om vad som är fel.

Har du kanske en URL så man kan få ta en titt?

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: _new.png ikonen syns inte ?

Ahh, nu fungerar det.
Det var jag som klumpat mig och inte läst på så noga som jag borde. Såg bara att tutorials4u och heavyair ikonerna låg direkt i style katalogen och antog därefter helt enkelt att bilden skulle ligga där, korttänkt så det förslår! wink