Topic: Några frågor till Rickard medan jag skriver om Attachment modden :)
1. hmm...såg att det verkar vara i princip bara forum options som cacheas (iaf som jag kommer vara i kontakt med) ... är det ok om jag använder a_ (eller ev attach_) i databasen (a_ blir lite smidigare tror jag, men du kanske har något du vill skall använda den? så det inte krockar)
2. hmm, sedan cache kontrollen, räcker det att man 'läser in' utan cache för att cachen skall rensas eller behöver man rensa cache 'manuellt'?
(eftersom jag kommer ha lite saker i admin delen som kommer fippla med värden där, och vissa saker är nog snabbast att fråga istället för att gå igenom okänd kod )
3. hmm, sedan, det enda man behöver bry sig om är $pun_user['group_id'] för identifiering (slipper en massa cookies o dyl), eller hur?
(kikat runt lite, och plocka arrayer ur querys när det är en massa inner joins etc, heh börjar gå runt i huvet när jag försöker förlja allt hit o dit, tror det är enklare att fråga )
4. För att hålla versionsnumreringen lik PunBB ... en total omskrivning av modden, blir det 2 eller 1.1 ? (senaste släppta version var 1.0.1)
(tror endast att lite info i arrayen för 'filtyp' => 'mime' kommer vara samma, fast är inte helt säker, den kommer ev utökas )
Tja ... kommer väl fler frågor eftersom ... men har varit klok nog att skriva ett textdokument nu medan jag kodar ... så att folk skall kunna göra andra saker som använder den här modden ... typ galleri o dyl ... och textfilen har allt hur jag tänkt, varför, säkerhetstips, funktioner, konstanter, databasstrukturen, etc.
Det går framåt dock ... 200 rader dokumentation, o nästan lika mycket php skriven, datasen i princip spikad ... synd bara att administrationsdelen är det som kommer ta tiiiid