1

Topic: Ser bra ut

Bra jobbat Kennel.
Det här ser bra och och verkar även ganska snabbt.
När jag har fått igång min server testar jag gärna forumet lite mer.

Re: Ser bra ut

Tackar :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Ser bra ut

Cosmo wrote:

Bra jobbat Kennel.
Det här ser bra och och verkar även ganska snabbt.
När jag har fått igång min server testar jag gärna forumet lite mer.

jag gillar verkligen quote- (och alla de andra) rutorna, det ser riktigt bra ut!

Re: Ser bra ut

henning wrote:

Cosmo wrote:

Bra jobbat Kennel.
Det här ser bra och och verkar även ganska snabbt.
När jag har fått igång min server testar jag gärna forumet lite mer.

jag gillar verkligen quote- (och alla de andra) rutorna, det ser riktigt bra ut!

De är väldigt lika de i phpbb2, men det kan jag leva med :P

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Ser bra ut

skönt å se att man tidigare quotes kommer med i quotsen också..

6 (edited by IcE 2002-06-18 15:43)

Re: Ser bra ut

Var kan man ladda hem det ?

Re: Ser bra ut

IcE wrote:

hmm

Var kan man ladda hem det ?

Man kan inte det än. Läs här: http://sweclockers.com/forum/showthread … post776028

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

8

Re: Ser bra ut

ok, *väntar med spänning*

Re: Ser bra ut

lite kosmetiska förändringar sen sist ser jag tittade in ser ja, fin fint smile

ja hann iaf me att hitta en bugg =P

10

Re: Ser bra ut

Länkar ska öppnas i ett nytt fönster... orecis som på swec. Det är i alla fall min åsikt.

Re: Ser bra ut

DjDuck wrote:

Länkar ska öppnas i ett nytt fönster... orecis som på swec. Det är i alla fall min åsikt.

Vilka länkar då? Om jag bara skriver en url här blir det en länk till ett nytt fönster.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

12

Re: Ser bra ut

När man trycker på "website" öppnas denna persons hemsida i samma fönster... Men för vissa användare hoppar den ut till startsidan efter inloggningen när man trycker på "website". Det gäller bl.a. för dig Kennel...

Vanliga länkar öppnas dióck i ett nytt fönster.

Re: Ser bra ut

DjDuck wrote:

När man trycker på "website" öppnas denna persons hemsida i samma fönster... Men för vissa användare hoppar den ut till startsidan efter inloggningen när man trycker på "website". Det gäller bl.a. för dig Kennel...

Vanliga länkar öppnas dióck i ett nytt fönster.

Nu öppnas länkarna i nya fönster. Orsaken till att man kommer till mitt forum när man klickar på min website är att min website är mitt forum :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

14

Re: Ser bra ut

Kennel wrote:

DjDuck wrote:

När man trycker på "website" öppnas denna persons hemsida i samma fönster... Men för vissa användare hoppar den ut till startsidan efter inloggningen när man trycker på "website". Det gäller bl.a. för dig Kennel...

Vanliga länkar öppnas dióck i ett nytt fönster.

Orsaken till att man kommer till mitt forum när man klickar på min website är att min website är mitt forum :-)

Jaha. Vad fyndigt! wink

15

Re: Ser bra ut

ser ju skit fint ut det där!
synd bara att jag har haxxat min avatar roll

lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
uhm leet?

Re: Ser bra ut

GÖWD wrote:

ser ju skit fint ut det där!
synd bara att jag har haxxat min avatar :rolleyes:

Hmm. Jag fattar helt enkelt inte. PHP rapporterar att den är 60x60. Den ser helt skum ut i acdsee, men rätt ut i IE. Du får gärna upplysa mig :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

17 (edited by GÖWD 2002-06-19 01:47)

Re: Ser bra ut

Kennel wrote:

GÖWD wrote:

ser ju skit fint ut det där!
synd bara att jag har haxxat min avatar roll

Hmm. Jag fattar helt enkelt inte. PHP rapporterar att den är 60x60. Den ser helt skum ut i acdsee, men rätt ut i IE. Du får gärna upplysa mig :-)

okay, men skriva om gif:ens index så att det står att den e 60x60 fast egentligen är den större.
Dumma dumma iE skriver då ut HELA bilden och strunter i vad indexen säger, men mer "avancerade" gif läsare tittar oxå på indexen vilken kör att pixlarna inte alls passar, bilden blir alltså konstig i ACDSee...

man kan skriva om indexen med ett öppen sås program kallat "GIF H4X0R"...säg till så kan du få det för länken blev bortagen på swec

edit: u got mail

lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
uhm leet?

Re: Ser bra ut

GÖWD wrote:

okay, men skriva om gif:ens index så att det står att den e 60x60 fast egentligen är den större.
Dumma dumma iE skriver då ut HELA bilden och strunter i vad indexen säger, men mer "avancerade" gif läsare tittar oxå på indexen vilken kör att pixlarna inte alls passar, bilden blir alltså konstig i ACDSee...

man kan skriva om indexen med ett öppen sås program kallat "GIF H4X0R"...säg till så kan du få det för länken blev bortagen på swec

Aha, jag tänkte väl det måste vara nåt sånt skit. Dåligt att PHP's funktion inte klarade av att läsa rätt storlek. Aja, jag får väl läsa filen manuellt på något sätt för att förhindra det. Tack för tipset :)

Edit: Jag tar gärna länken om du har den.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: Ser bra ut

GÖWD wrote:

edit: u got mail

Hmm. Jag har inte fått nåt.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

20

Re: Ser bra ut

men så säger outlook att pop.home.se inte finns :/

lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
uhm leet?

21

Re: Ser bra ut

Kennel wrote:

Edit: Jag tar gärna länken om du har den.

jajje men får ta och hosta lite själv

http://g3wd.mine.nu:8080/host/gifhaxor.zip

lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllllllllllllllllllllllllll
uhm leet?

Re: Ser bra ut

Danke.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

23

Re: Ser bra ut

Jag tycker inte någon länk ska öppna nya fönster, men det är ju min åsikt. Så jäkla störande att den funktionen finns anser jag...

Just my 10? smile

Ring brother, ring for me | Ring the bells of hope and faith
Ring for my damnation | I am at the gallows end

Re: Ser bra ut

flagg wrote:

Jag tycker inte någon länk ska öppna nya fönster, men det är ju min åsikt. Så jäkla störande att den funktionen finns anser jag...

Just my 10? smile

presis, vill man öppna den i nytt fönster kan man välja de själv genom att högerklicka eller hålla ner shift mm.

Re: Ser bra ut

Jo, det har varit min uppfattning hela tiden, men standarden verkar verkligen vara att länkar ska öppnas i nya fönster hela tiden. Något jag saknar är en snabbtangent som ser till att länkar alltid öppnas i samma till skillnad från ctrl som gör motsatsen.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."