1

Topic: konfigurerbart prefix på tabellerna

Konfigurerbart prefix på tabellerna vore extremt praktiskt (kanske finns redan?), så man kan köra fler forum och andra prylar utan problem i samma databas.

Hoppas inte mina idéer är jobbiga för dig Kennel, tänk på att det bara är menat i all välmening smile

Ring brother, ring for me | Ring the bells of hope and faith
Ring for my damnation | I am at the gallows end

Re: konfigurerbart prefix på tabellerna

Jag har mången gång tänkt på det, men fixat det. Lägger det i listan.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: konfigurerbart prefix på tabellerna

la till det i mitt forum , det var ett jäklarns jobb där, kan tänka mig hur roligt du kommer att ha det tongue

Jasså?

Re: konfigurerbart prefix på tabellerna

thrawn wrote:

la till det i mitt forum , det var ett jäklarns jobb där, kan tänka mig hur roligt du kommer att ha det :P

Nja, "search in files" efter mysql_query och sen bara smälla in $prefix innan tabellnamnet. Jag tror inte det blir så jobbigt.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

5

Re: konfigurerbart prefix på tabellerna

Jag har också lagt till det i efterhand nån gång, och det blev lite jobbigt faktiskt. Mest pga mina hjärndöda SQL-konstruktioner smile

Ring brother, ring for me | Ring the bells of hope and faith
Ring for my damnation | I am at the gallows end

Re: konfigurerbart prefix på tabellerna

Man skulle nog kunna göra det med ett jävligt komplext regex i "replace in files" i Ultraedit, men jag tänker inte ge mig på det :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: konfigurerbart prefix på tabellerna

Fixat.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

8

Re: konfigurerbart prefix på tabellerna

Häftigt!

Ring brother, ring for me | Ring the bells of hope and faith
Ring for my damnation | I am at the gallows end

Re: konfigurerbart prefix på tabellerna

Kennel wrote:

thrawn wrote:

la till det i mitt forum , det var ett jäklarns jobb där, kan tänka mig hur roligt du kommer att ha det tongue

Nja, "search in files" efter mysql_query och sen bara smälla in $prefix innan tabellnamnet. Jag tror inte det blir så jobbigt.


om inte annat så är det drygt....

Jasså?

Re: konfigurerbart prefix på tabellerna

thrawn wrote:

om inte annat så är det drygt....

Jo, det var ganska drygt faktiskt. 260 mysql_query() eller vad det var :-)

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: konfigurerbart prefix på tabellerna

det var en av de första funktionerna jag la till när jag började på mitt forum för nån månad sen, tur jag la till den tidigt, när jag ser hur drygt ni fick det, smile

One time, one more time
You keep repeating, keep repeating
till you get a cramp until you get a cramp

Re: konfigurerbart prefix på tabellerna

Kennel wrote:

Man skulle nog kunna göra det med ett jävligt komplext regex i "replace in files" i Ultraedit, men jag tänker inte ge mig på det :-)

Ahh... ultraedit! Helt underbart program! big_smile

Använder du ngt extra plugin eller "php-mode"-liknande grejer?
Vet att emacs har en massa såna roliga saker nämnligen.

Re: konfigurerbart prefix på tabellerna

Nope. Jag använder vanlig "vanilla" Ultraedit. Jag kommer inte ihåg om den wordfile för php jag använder hängde med ue eller om jag tankat den separat.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."