Topic: Forumsavdelning som blog
Hej.
Jag sitter här och småknappar en privat sida men har tankar på att fixa en blog till sidan. Har letat lite men inte hittat något blogsystem som jag har fått att fungera och är lika smidigt som PunBB. Tänkte då på om man kunde fixa att en forumsavdelning ifrån forumet kan vara en "undersida" som arbetar som blog.
Alltså sidans design men själva texten på blogsidan kommer ifrån PunBBs databas. Blogg-inläggen skall läggas i datumföljd, nyast överst. Borde väl inte vara så svårt att plocka ut lite data ifrån databasen, ha lite valmöjliheter om hur det skall se ut och vilken data (Tid, inläggets överskrift m.m.) skall hamna var, om den skall vara med. Jag skulle fixat en sådan modifikation om jag hade haft MySQL-kunskaparna i huvudet. (Vill kunna koda i så många olika språk men vet inte var jag skall börja, och med vilket språk)
Hmm... Bidde mer av en svensk mod request. Valde att skriva här då jag har smått problem med att formulera mig på engelska pga litet ordföråd.
Någon som redan har skapat en sådan modifikation eller är i banorna att knappa ihop en?