Topic: HTML-kod i postning

Skulle det gå att ordna upp så att admin kan posta meddelanden med HTML-kod i?

Skulle behöva det eftersom jag skulle vilja ha ett iframe och eventuellt flashfiler i en del inlägg. Samtidigt vill jag självklart inte att någon användare ska kunna det eftersom det skulle vara en alltför stor säkerhetsrisk.

Finns det något enkelt sätt att ordna upp det på? Har nästintill ingen kunskap i PHP.

Känner till att ni förrut hade möjligheten i forumet att använda HTML-kod men att det försvann då ni inte ansåg det som viktigt.

Re: HTML-kod i postning

Det ska inte vara några större problem. Lägg till en koll i parse_message i include/parser.php som kollar om $cur_user['status'] == 2 och i så fall skippar anropet till pun_htmlspecialchars(). Det borde räcka.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: HTML-kod i postning

lite OT, men ändå relaterat till detta:

Skulle man inte kunna fixa så att meddelandet man kan visa i Admin->Options stödjer BB-code (och att även administrationsmeddelandet?).
HTML känns lite sekundärt tycker jag.

No electrons were harmed in the creation of this post.
However, many were excited and some may have enjoyed the experience.

Re: HTML-kod i postning

Tja, kanske. Jag valde HTML mest för att det är kraftfullt. Kreativa administratörer kan hitta på lite vad de vill med HTML, med BBCode är de låsta till bold och underline i pricip. Quote och code är ju inte direkt vettigt att ha i ett announcement.

"Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life."

Re: HTML-kod i postning

Ja du har rätt smile
Men inte visste jag att det gick att ha HTML där. Intressant. Såg inte att det stod att man kunde göra så tongue

No electrons were harmed in the creation of this post.
However, many were excited and some may have enjoyed the experience.