Topic: Forumet krashar IE...
Mors!
Om jag försöker klistra in något väldigt stort i snabbsvar-rutan, exempelvis 100kb ur bibeln (!), så låser sig IE. Vad kan det bero på? Jag klistrade in det på swec och då hängde det sig int.
You are not logged in. Please login or register.
PunBB Forums → Archive → Forumet krashar IE...
Mors!
Om jag försöker klistra in något väldigt stort i snabbsvar-rutan, exempelvis 100kb ur bibeln (!), så låser sig IE. Vad kan det bero på? Jag klistrade in det på swec och då hängde det sig int.
Det måste vara eventuell "räkna tecken" funktion. Jag provade att klistra in en 500 000 tecken i vB och IE slutade visserligen svara men bara under 2-3 sekunder.
Hmm. Jag kör inga javascript alls på den textarean. Jag kollar så det inte är tomt, men det är först vid onsubmit.
beror inte det på ledigt minne ?
Med tanke på att det gick utmärkt att klistra in runt 450kb i vB och inte äns 100kb här så är det nog nånting som är konstigt.
Jag provade precis att klistra in 250 KB här och det funkade utan några problem, så jag tvekar på att det är något fel med forumet. Kanske är det en bugg i IE som beror på storleken av själva textarean eller fonten eller nåt sånt.
PunBB Forums → Archive → Forumet krashar IE...